ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تمام فعالیت‌های فیسبوک از سال گذشته با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر پیش می‌رود

فیسبوک ادعا می‌کند از سال ۲۰۲۰ تاکنون تمام فعالیت‌های خود را به صورت کامل با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر انجام می‌دهد. این شرکت در ۲۰۱۸ برای مقابله با تغییرات آب و هوایی چنین تصمیمی گرفت ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

فیسبوک ادعا می‌کند از سال ۲۰۲۰ تاکنون تمام فعالیت‌های خود را به صورت کامل با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر انجام می‌دهد. این شرکت در ۲۰۱۸ برای مقابله با تغییرات آب و هوایی چنین تصمیمی گرفت و بر آن پا برجا ماند.

در سه سال گذشته، فیسبوک میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را ۹۴ درصد کاهش داده است. در صورتی که هدفگذاری کرده بود تا این میزان انتشار چنین گازهایی را تا ۷۵ درصد کاهش دهد. اکنون این شرکت یکی از بزرگترین خریداران انرژی‌های تجدیدپذیر محسوب می‌شود.

«ایوگان گریفین» مدیر بخش انرژی‌های تجدید پذیر فیسبوک در مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد:

«به سرعت و به صورت گسترده‌ای، به موضوع تغییرات آب و هوایی توجه نشان داده‌ایم. در حال حاضر با تامین کنندگان انرژی همکاری می‌کنیم تا بتوانیم انرژی تجدید پذیر کافی برای دفاتر و مراکز داده خود تهیه کنیم.»

طبق گفته آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده، انتشار برخی گازهای گلخانه‌ای به آلودگی هوا و گرم شدن زمین کمک می‌کند. با این وجود فیسبوک ادعا می‌کند که اقدامات متقضی توانسته نه تنها به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک می‌کند، بلکه این تلاش‌ها به حفظ محیط زیست نیز کمک خواهد کرد.

فیسبوک کماکان قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ روند استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را ادامه دهد و برای برخی از فعالیت‌های تجاری خود که به تولید سخت‌افزار یا انجام سفرهای تجاری نیازمند است، انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا حد امکان کاهش دهد.

همچنین طبق ادعای این شرکت، برای حمایت از روز زمین کارهایی را با مشارکت سایر شرکت‌ها در پیش گرفته است. فیسبوک می‌گوید کاربران این شبکه‌ اجتماعی می‌توانند برای انجام برخی فعالیت‌های داوطلبانه مانند جمع‌آوری زباله یا کاشت درخت از طریق فیسبوک ثبت نام کنند. این شرکت همچنین دارای یک مرکز اطلاعات اقلیمی و علمی است که برای روز زمین یک رویداد مجازی را برگزار خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • 68peyman
    68peyman | ۲۷ فروردین ۱۴۰۰

    فیسبوک انجمنی درست کرده همسو با سیاست های چپ جهانی و گلوبالیسم و اگر کاربری کلمه ای خلاف اون بگه بلاک و ریپورت میشه بوسیله ربات فیسبوک و خیلی از کاربران خودش رو بلاک میکنه آزادی بیان الان تو هر شبکه ای بالاتر از فیسبوکه
    هیچ قدرتی هم جلودارش نیست شرکت هایی مثل فیسبوک با بلعیدن شرکت های دیگه دنیای فضای مجازی رو به دنیای ترسناکی تبدیل کردن
    حالا بخواد گازوئیل بسوزونه برای تامین انرژیش یا از انرژی خورشید استفاده کنه با این سیاستی که در پیش گرفته فایده ای نداره

مطالب پیشنهادی