ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

دومین پرواز آزمایشی کپسول استارلاینر بوئینگ برای چندین ماه به تعویق افتاد

بوئینگ رسما اعلام کرد که دومین آزمایشی مداری فضاپیمای استارلاینر خود را در ماه اوت (مرداد یا شهریور) انجام می‌دهد. تاریخ جدید این آزمایش بالاخره پس از تاخیرهای پیاپی در انجام این پروژه اعلام می‌شود. ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

بوئینگ رسما اعلام کرد که دومین آزمایشی مداری فضاپیمای استارلاینر خود را در ماه اوت (مرداد یا شهریور) انجام می‌دهد. تاریخ جدید این آزمایش بالاخره پس از تاخیرهای پیاپی در انجام این پروژه اعلام می‌شود.

استارلاینر بوئینگ در ماموریت Orbital Flight Test-2 یا به اختصار OFT-2 پس از ترک زمین به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد رفت تا برای جابه‌جایی فضانوردان به و از این ایستگاه فضایی آماده شود. این شرکت در بیانیه مطبوعاتی خود می‌گوید: «تیم استارلاینر تمام کارهای مربوط به ماموریت OFT-2 به جز کارهایی مثل بارگیری محموله و سوخت را که باید در نزدیکی زمان پرتاب انجام شود، انجام داده است.»

اولین پرواز آزمایشی استارلاینر در ماه دسامبر ۲۰۱۹ انجام شد اما موفقیت‌آمیز نبود چون فضاپیمای بوئینگ نتوانست وارد مدار صحیح خود شود تا به ایستگاه فضایی بین‌المللی برسد. این شرکت پس از ماموریت اول مجبور به انجام اصلاحات زیادی روی فضاپیمای خود شد و همین مسئله دومین ماموریت آزمایشی استارلاینر را چند بار به تعویق انداخت.

نزدیک‌ترین پنجره زمانی برای انجام آزمایش دوم ماه جاری میلادی بود، اما بوئینگ از انجام آزمایش منصرف شد و تصمیم به تعویض قطعات الکترونیک هوانوردی استارلاینر گرفت که به خاطر نوسان جریان برق در یکی از آزمایش‌ها آسیب دیده بود. گفتنی است که این شرکت برای انجام آزمایش خود باید با برنامه زمان‌بندی ایستگاه فضایی بین‌المللی هماهنگ باشد. این ایستگاه در حال حاضر دوره پرمشغله‌ای را با رفت و آمد فضاپیماهای مختلف پشت سر می‌گذارد و از سوی دیگر، بوئینگ باید با United Launch Alliance هماهنگ شود تا استارلاینر را با راکت Atlas V به مدار بفرستد.

این شرکت می‌گوید تا ماه مه (اردیبهشت یا خرداد) آماده انجام ماموریت خواهد شد و شرایط را برای انجام سریع‌تر این آزمایش ارزیابی می‌کند، ولی در حال حاضر ماه اوت گزینه محتمل‌تری برای انجام این ماموریت به نظر می‌رسد. تیم استارلاینر همچنین مشغول آماده‌سازی اولین پرواز سرنشین‌دار است، ولی تاریخ انجام آن ماموریت وابسته به موفقیت آزمایش دوم استارلاینر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی