ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شارژر نسل جدید آی مک اپل از اتصال مغناطیسی و پورت اترنت بهره می‌برد

اپل در رویداد بهاری خود از نسل جدید آی مک خود با طراحی کاملا متفاوت و مجهز به پردازنده M1 رونمایی کرد. کابل پاور این دستگاه به صورت مغناطیسی به پشت آن متصل می‌شود و ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۳:۱۱

اپل در رویداد بهاری خود از نسل جدید آی مک خود با طراحی کاملا متفاوت و مجهز به پردازنده M1 رونمایی کرد. کابل پاور این دستگاه به صورت مغناطیسی به پشت آن متصل می‌شود و شارژر آی مک جدید مجهز به پورت اترنت است.

اپل در نسل جدید آی مک تصمیم گرفته است که پورت اترنت را از پشت دستگاه به شارژر منتقل کند. به علاوه همان‌طور که گفته شد کابل پاور این دستگاه شبیه کابل‌های قدیمی مگ سیف به پشت آی مک جدید متصل می‌شود. در واقع کابل مگنتی شارژر نقش اتصال برق و شبکه را ایفا می‌کند.

نسل جدید آی مک اپل مجهز به ۴ پورت USB-C است که دو پورت آن از تاندربولت نیز پشتیبانی می‌کنند. در کنار این چهار پورت، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری نیز برای دستگاه در نظر گرفته شده است.

شاید در نگاه اول قرار دادن پورت اترنت در شارژر توجیه منطقی نداشته باشد،‌ اما احتمال دارد اپل بخواهد لپ‌تاپ‌های نسل بعدی خود را با مشخصاتی رونمایی کند که به چینن شارژری نیاز داشته باشند.

آی‌مک اپل از طراحی کاملا جدید و بسیار نازک‌تر از نسل قبل رونمایی شد. این احتمال وجود دارد که اپل تمایلی به قرار دادن پورت اترنت روی بدنه دستگاه نداشته و به همین دلیل آن را به شارژر جدید منتقل کرده است.

قرار دادن پورت اترنت در شارژر مزایای مختلفی به همراه دارد. یکی از ساده‌ترین مزیت‌های چنین تغییری آن است که دیگر در پشت دستگاه خبری از شلوغی اتصالات مختلف نخواهد بود. به علاوه این تغییر می‌‌تواند اتصالات را ساده‌تر کند و برای سیستم‌هایی که قابل حمل هستند نیز می‌‌تواند به عنوان ویژگی خوبی در نظر گرفته شود.

احتمال دارد اپل همین رویکرد را در سایر محصولات خود در پیش بگیرد. از سال ۲۰۱۶ تاکنون لپ‌تاپ‌های این شرکت مجهز به پورت USB-C  هستند. در ادامه اپل اتصال مغناطیسی مگ سیف را معرفی کرد. در سال ۲۰۱۲ نیز این شرکت پورت اترنت را از مک بوک پرو حذف کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی