ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون ماهواره‌های اینترنت کویپر را با راکت‌های ULA به مدار می‌فرستد

آمازون تایید کرد که ۹ راکت از شرکت United Launch Alliance (ULA) خریداری کرده تا ماهواره‌های اینترنتی Kuiper را به فضا بفرستد. این اولین قرارداد همکاری مشترک آمازون برای پرتاب راکت به فضاست. در حال ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

آمازون تایید کرد که ۹ راکت از شرکت United Launch Alliance (ULA) خریداری کرده تا ماهواره‌های اینترنتی Kuiper را به فضا بفرستد. این اولین قرارداد همکاری مشترک آمازون برای پرتاب راکت به فضاست. در حال حاضر مشخص نیست که هر راکت Atlas 5 قرار است چند ماهواره را حمل کند یا این راکت‌ها در چه تاریخ‌هایی پرتاب خواهند شد.

آمازون می‌خواهد با ساختن مجموعه‌ای از ۳۲۳۶ ماهواره در مدار زمین، امکان دسترسی به اینترنت را برای مناطق روستایی و ناحیه‌هایی که تقریبا فاقد ارتباطات اینترنتی هستند فراهم کند. این پروژه همچنین به تقویت پلتفرم رایانش ابری «خدمات وب آمازون» کمک خواهد کرد.

کمیسیون ارتباطات فدرال از آمازون خواسته تا حداقل نصف شبکه «کویپر» - شامل ۱۶۱۸ ماهواره – را تا ماه ژوئیه سال ۲۰۲۶ راه‌اندازی کند. ماموریت‌های «اتلس ۵» در راه رسیدن به این هدف به آمازون کمک خواهند کرد، اما این شرکت احتمالا از راکت سایر شرکت‌ها هم استفاده می‌کند.

اسپیس ایکس، رقیب اصلی آمازون تاکنون حدود ۱۴۰۰ ماهواره از شبکه استارلینک را به مدار فرستاده و می‌خواهد این رقم را به ۱۲ هزار برساند. شرکت «وان وب» هم ۱۴۶ عدد از ۶۵۰ ماهواره خود را به مدار فرستاده است. کمپانی دیگری به نام Telesat هم در نظر دارد تا ۳۰۰ ماهواره را روانه مدار پایینی زمین کند.

ماهواره‌های کویپر آمازون طوری طراحی شده‌اند که می‌توانند بالای انواع مختلف راکت‌ها قرار بگیرند، اما قرارداد United Launch Alliance پرتابی مطمئن و قابل اطمینان را برای نخستین ماهواره‌های کویپر فراهم می‌کند. این ماهواره‌ها در ارتفاع ۵۹۰ تا ۶۳۰ کیلومتری به دور زمین می‌چرخند. آمازون می‌گوید سرعت اینترنت در نمونه‌های اولیه کویپر تا ۴۰۰ مگابیت بر ثانیه رسیده و در آینده بهتر هم خواهد شد.

آمازون پارسال وعده داد که ۱۰ میلیارد دلار در این پروژه سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این شرکت در بیانیه‌ خود گفت حالا بیش از ۵۰۰ نفر مشغول کار روی کویپر هستند. «بلو اوریجین»، شرکت فضایی جف بزوس در آخرین مراحل توسعه راکت «نیو گلن» قرار دارد ولی این راکت هنوز آماده انجام ماموریت‌های واقعی نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • peyman17
    peyman17 | ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

    از استار لینک خیلی عقبه

مطالب پیشنهادی