ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

کانسپت اورا Lightning Cat معرفی شد؛ یک کپی چینی عجیب از پورشه ۹۱۱

برند الکتریکی اورا (Ora) که زیرمجموعه کمپانی گریت وال چین محسوب می‌شود، از یک کانسپت عجیب و غریب با نام Lightning Cat (به معنای گربه رعد و برق!) در نمایشگاه خودروی شانگهای پرده‌برداری کرد. آنچه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

برند الکتریکی اورا (Ora) که زیرمجموعه کمپانی گریت وال چین محسوب می‌شود، از یک کانسپت عجیب و غریب با نام Lightning Cat (به معنای گربه رعد و برق!) در نمایشگاه خودروی شانگهای پرده‌برداری کرد. آنچه که این اتومبیل کانسپت را مورد توجه رسانه‌های غربی قرار داده، شباهت زیاد آن با محصولات پورشه است. برقی بودن پیشرانه و شتاب صفر تا صد 3.5 ثانیه ای، مهمترین مشخصات فنی این پورشه چینی است که برگ تازه‌ای در کتاب قطور کپی برداری های صنعتی اژدهای زرد محسوب می‌شود.

در نگاه نخست به کانسپت Lightning Cat، بی‌تردید شباهت نمای جلوی آن با مدلی مثل پورشه 911 جلب توجه می‌کند. البته برخلاف 911، این مفهومی در کلاس سدان‌های کوپه یا کوپه‌های چهار درب قرار می‌گیرد. پس از کنار آمدن با نمای روبرویی، نوبت به خودنمایی رینگ‌های منحصر بفرد Lightning Cat می‌رسد. این رینگ‌ها با پره‌های منحنی خود جلوه‌ای خاص به مفهومی اورا بخشیده‌اند.

رنگ‌آمیزی دوگانه بدنه با خاکستری مات و برنزی متالیک دیگر ویژگی ظاهری جذاب کانسپت Lightning Cat به شمار می‌رود. در نمای عقب، این خودرو بی‌شباهت به فولکس واگن بیتل نیست، مخصوصا چراغ‌های آن که ساختاری بیضی‌شکل دارند. باله عقب فعال هم باز هم 911 را در ذهن تداعی می‌کند!

در داخل کابین با فضایی مدرن و زیبا روبرو هستیم. در قسمت بالایی داشبورد یک نمایشگر عریض ایستاده نصب شده که برای مدیریت سیستم اینفوتینمنت کاربرد دارد. در زیر این نمایشگر و در محل تلاقی داشبورد و کنسول میانی یک نمایشگر عمودی دیگر به چشم می‌خورد. در پشت فرمان هم سه استوانه قرار دارند که به نظر می‌رسد درون هر کدام از آنها نمایشگری دیجیتال جا خوش کرده است.

در حالی که بخش زیادی از کابین با پوششی از قهوه‎ای روشن احاطه شده، دو صندلی حاضر در ردیف دوم دارای پوششی از قهوه‌ای تیره هستند و کنتراستی جالب بوجود آورده‌اند.

نیروبخش اورا Lightning Cat یک پیشرانه الکتریکی است که از دو موتور برقی تشکیل یافته و هر چهار چرخ را به حرکت وادار می‌کند. درباره مشخصات این پیشرانه حرفی به میان نیامده، اما سازنده می‌گوید نسخه نهایی زمان عرضه خواهد توانست در عرض فقط 3.5 ثانیه سرعت خود را به صد کیلومتر در ساعت برساند!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Elman dameshghi
    Elman dameshghi | ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

    دیگه شور کپی رو در آوردن
    البته از این اصلا خوشم نیومد پورشه کجا این کجا؟

مطالب پیشنهادی