ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مرسدس AMG One زمان زیر ۶ دقیقه را در پیست نوربرگ رینگ ثبت خواهد کرد

ابرخودرو مرسدس AMG One که یکی از مورد انتظارترین ابرخودروهای بازار به شمار می‌رود، در حال تست و بررسی در پیست نوربرگ رینگ آلمان مشاهده شده است. طبق تصاویر منتشر شده به نظر می‌رسد مرسدس ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

ابرخودرو مرسدس AMG One که یکی از مورد انتظارترین ابرخودروهای بازار به شمار می‌رود، در حال تست و بررسی در پیست نوربرگ رینگ آلمان مشاهده شده است. طبق تصاویر منتشر شده به نظر می‌رسد مرسدس در حال طی کردن مراحل نهایی توسعه این محصول قرار دارد و به زودی باید منتظر عرضه مرسدس AMG One باشیم که احتمالا با رکورد شکنی در پیست نوربرگ رینگ و ثبت زمان کمتر از 6 دقیقه همراه خواهد شد.

این ابرخودرو راه طولانی را از زمان معرفی تا بدین لحظه طی کرده است و مرسدس دشواری های فراوانی برای تولید انبوه آن پشت سر گذاشته است که مهم ترین دلیل آن نیز استفاده از موتور فرمول 1 در این ابرخودرو شهری است. در هر صورت مرسدس قصد دارد تا در سال جاری میلادی این محصول را تحویل مشتریان ابرثروتمند خود دهد.

در حال حاضر رکورد سریع ترین خودروی شهری متعلق به مرسدس AMG GT Black Series با زمان 6 دقیقه و 48 ثانیه است و طبیعتا ثبت رکوردی کمتر از 6 دقیقه توسط سوپر اسپرت جدید مرسدس می‌تواند انقلابی در جدول تایم گیری خودروهای غیر مسابقه ای حاضر در نوربرگ رینگ ایجاد کند.

در بخش خودروهای مسابقه‌ای نیز پورشه 919 هیبریدی توانست رکورد 5 دقیقه و 11 ثانیه را به ثبت برساند اما مدیرعامل سابق AMG معتقد است که ابرخودرو مرسس می‌تواند با لاستیک مسابقه‌ای و حذف ادوات اضافی به راحتی این رکورد پورشه را بشکند.

گرچه بدون هرگونه تغییری در این خودرو انتظار می‌رود که مرسدس AMG One به راحتی رکورد کمتر از 6 دقیقه را به ثبت برساند.

این ابرخودرو از قوای محرکه خودروی مسابقه‌ای فرمول یک شرکت مرسدس در سال 2016 بهره می‌برد و تنها برای استفاده شهری بهینه سازی شده است.

4 موتور الکتریکی به همراه توربوشارژر و بخش MGU-K که شامل موتور ژنراتور برای بازیابی انرژی‌های جنبشی است که توانایی تولید 161 اسب بخار قدرت را دارد و به میل لنگ کوپل شده است. بخش MGU-H (موتور ژنراتور احتراق داخلی) که توانایی تولید 120 اسب بخار قدرت را دارد به توربوشارژر و 2 موتور الکتریکی کوپل شده که هر یک از موتورهای الکتریکی نیز توانایی تولید 163 اسب بخار قدرت را دارد و هر چرخ جلو را به صورت جداگانه به حرکت در می‌آورد.

در نهایت حداکثر قدرت به 1085 اسب بخار می‌رسد و این ابرخودرو برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به کمتر از 2.5 ثانیه زمان احتیاج دارد که قابل قیاس با خودروهای فرمول یک امروزی است. حداکثر سرعت نیز به بیش از 350 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که بازهم دست کمی از خودروهای فرمول یک ندارد، اما تلاش مهندسان مرسدس بنز ساخت چنین مجموعه ای با قابلیت اخذ استانداردهای جاده ایست و همین مساله چالش بزرگی را برای تیم مهندسی مرسدس پدید آورده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی