ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

هوندا SUV e: Prototype در شانگهای رونمایی شد؛ پیش‌نمایشی از یک کراس‌اوور برقی آماده تولید

شرکت هوندا از یک محصول جدید در نمایشگاه خودروی شانگهای پرده‌برداری کرد. این خودرو SUV e: Prototype نام دارد و همانطور که از نامش قابل حدس است، در دسته کراس‌اوورها قرار گرفته و از پیشرانه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

شرکت هوندا از یک محصول جدید در نمایشگاه خودروی شانگهای پرده‌برداری کرد. این خودرو SUV e: Prototype نام دارد و همانطور که از نامش قابل حدس است، در دسته کراس‌اوورها قرار گرفته و از پیشرانه برقی سود می‌برد.

از لحاظ طراحی بیرونی، SUV e: Prototype شباهت زیادی به HR-V داشته و آماده تولید به نظر می‌رسد. در قسمت دماغه، خبری از جلوپنجره مشبک نیست و این قسمت ساختاری یکپارچه دارد. چراغ‌ها هم طبق روال این روزها، باریک و از نوع سرتاسری هستند. هوندا برای اینکه نشان دهد با مدلی متفاوت از سایر محصولات روبرو هستیم، لوگوی خود را در این پروتوتایپ به صورت نورانی طراحی کرده است.

هوندا SUV e: Prototype

در نمای عقب هم از چراغ‌های سرتاسری استفاده شده و لوگوی هوندا دارای نور پس زمینه است. ضمن اینکه یک نوار LED باریک روی لبه اسپویلر عقب به چشم می‌خورد. به طور کلی SUV e: Prototype را می‌توان نسخه تکامل یافته از کانسپت SUV e:concept که سال گذشته در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد، دانست.

به گفته هوندا، نسخه نهایی این خودرو از بهار 2022 وارد بازار چین که تشنه مدل‌هایی الکتریکی است، خواهد شد. پس از عرضه در چین، این خودرو احتمالا به عنوان عضوی از خانواده HR-V جدید در بازارهای بین‌المللی نیز به فروش خواهد رسید.

هوندا اعلام کرده ده خودروی برقی جدید را برای بازار چین تدارک دیده که SUV e: Prototype اولین مدل آنها خواهد بود. شاید بدانید هوندا اخیرا قراردادی با جنرال موتورز امضا کرده که به موجب آن این شرکت ژاپنی مجوز استفاده از تکنولوژی باتری اولتیومی را پیدا می‌کند. حال باید منتظر ماند و دید که نسخه نهایی SUV e: Prototype از این تکنولوژی بهره‌مند خواهد شد یا خیر.

در کنار SUV e: Prototype، هوندا از یک مدل دیگر با نام Breeze PHEV در شانگهای پرده‌برداری کرده است. این مدل در حقیقت همان کراس‌اوور CR-V با طراحی بدنه جذاب‌تر و فاصله محوری بیشتر است.

هوندا Breeze PHEV نخستین خودروی هیبریدی شارژی کمپانی است که با همکاری شرکت مشترک Guangqi Honda تولید خواهد شد. در رابطه با مشخصات فنی اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته، ولی هوندا تاکید دارد به لطف سیستم هیبریدی دو موتوره، این خودرو عملکردی همانند مدل‌های الکتریکی خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی