ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کپسول اسپیس ‌ایکس با موفقیت به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شد

تقریبا ۲۴ ساعت پس از اینکه ناسا و اسپیس ایکس طی یک ماموریت مشترک به نام «Crew-2» چهار فضانورد را به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستادند، طبق تایید اسپیس ایکس کپسول فضایی «کرو دارگون» با موفقیت ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۵

تقریبا ۲۴ ساعت پس از اینکه ناسا و اسپیس ایکس طی یک ماموریت مشترک به نام «Crew-2» چهار فضانورد را به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستادند، طبق تایید اسپیس ایکس کپسول فضایی «کرو دارگون» با موفقیت به ISS متصل شده‌ است.

طبق اعلام اسپیس ‌ایکس، کپسول فضایی کرو دارگون در یک مانور حساس که از نزدیک توسط ناظران روی زمین و فضانوردان ایستگاه فضایی بررسی می‌شد، توانست به یکی از بنادر ایستگاه فضایی متصل شود. پیش بینی می‌شد که توالی اتصال آن حدود ۱۵ دقیقه به پایان برسد. خدمه این کپسول فضایی را «شین کیمبرو» و «مگان مک آرتور» فضانوردان ناسا، «آکی‌هیکو هوشیده» فضانورد آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن و «توماس پسکت» از آژانس فضایی اروپا تشکیل می‌دهند.

اسپیس ایکس

فضانوردان برای اطمینان بیشتر، محکم بودن اتصال و فشار بین کپسول فضایی و ایستگاه را بررسی خواهند کرد. سپس تقریبا در ساعت ۱۵:۴۵ دقیقه به وقت تهران، انتظار می‌رود که آن‌ها وارد ایستگاه فضایی شوند، جایی که هفت فضانورد دیگر در انتظار استقبال از آن‌ها هستند.

انجام این ماموریت اهمیت بسیار زیادی به ویژه برای اسپیس ایکس خواهد داشت. برای اولین بار دو کپسول فضایی «کرو دارگون» به طور همزمان و عملا در کنار یکدیگر در این ایستگاه فضایی وجود دارد. اگرچه اسپیس ایکس برای سومین بار فضانوردان ناسا را روانه فضا کرده، اما برای اولین بار در این ماموریت از یک کپسول فضایی مجددا استفاده شده است. کپسول فضایی «کرو دارگون» پیش از این در سال گذشته «داگ هرلی» و «باب بهنکن» دو فضانورد ناسا را به فضا برده بود.

برای چهار روز آینده ایستگاه فضایی بین‌المللی میزبان ۱۱ فضانورد خواهد بود و روز چهارشنبه ۸ اردیبهشت ماه ماموریت «مایکل هاپکینز»، «ویکتور گلوور» و «شانون واکر» فضانوردان ناسا به همراه «سوئیچی نوگوچی» از آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن پس از شش ماه تمام می‌شود و آماده برگشت به سمت زمین می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی