ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انت‌ماینر E9 معرفی شد: قدرتمندترین ماینر اتریوم جهان

شرکت «بیت‌مین» از ASIC جدیدی برای استخراج اتریوم رونمایی کرده که قوی‌ترین ماینر اتریوم دنیاست. این ماینر می‌تواند به حداکثر نرخ هش ۳ گیگاهش بر ثانیه، معادل توان ۳۲ کارت گرافیک جی‌فورس RTX 3080 با ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۵

شرکت «بیت‌مین» از ASIC جدیدی برای استخراج اتریوم رونمایی کرده که قوی‌ترین ماینر اتریوم دنیاست. این ماینر می‌تواند به حداکثر نرخ هش ۳ گیگاهش بر ثانیه، معادل توان ۳۲ کارت گرافیک جی‌فورس RTX 3080 با برق مصرفی ۷۵۰۰ وات دست پیدا کند. توان مصرفی انت‌ماینر E9 فقط ۲۵۵۶ وات است و به‌زودی به بازار می‌آید.

از ابتدای سال جاری میلادی که محبوبیت اتریوم افزایش داشته، ماینرها تمایل بیشتری به استخراج این رمزارز پیدا کرده‌اند. حالا بیت‌مین ASIC جدیدی به نام انت‌ماینر E9 را معرفی کرده که جانشین مستقیم انت‌ماینر E3 محسوب می‌شود. مدل قبلی دارای توان ۱۸۰ مگاهش بر ثانیه بود اما همان طور که گفتیم، E9 این نرخ را به ۳ گیگاهش بر ثانیه رسانده است.

بیت‌مین هنوز قیمت انت‌ماینر E9 را اعلام نکرده، ولی با توجه به قیمت قوی‌ترین ASIC موجود برای استخراج اتریوم، پیش‌بینی می‌شود که این دستگاه قیمتی بین ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار داشته باشد. البته باید توجه داشت که با مهاجرت اتریوم به مدل «اثبات سهام» قدرت پردازش وزن کمتری پیدا می‌کند.

اگر بخواهیم مقایسه‌ای داشته باشیم، محصولی مثل Linzhi Phoenix Miner در حال حاضر قدرت ۲.۶ گیگاهش را ارائه می‌کند. قیمت این دستگاه چیزی بین ۱۳۳۰۰ تا ۱۳۷۰۰ دلار است.

«ای‌سیک» یا ASIC مدار مجتمعی با کاربرد خاص است که هدف ویژه‌ای را دنبال می‌کند. این محصولات مورد توجه دنیای رمزارزها هستند چون عملکرد بهتری نسبت به کارت‌های گرافیک دارند و انرژی کمتری مصرف می‌کنند. هر رمزارز الگوریتم هش خاص خودش را دارد، بنابراین سخت‌افزار ای‌سیک اتریوم نمی‌تواند برای سایر رمزارزها استفاده شود.

استفاده از ای‌سیک‌ها نه تنها به خود ماینرها کمک می‌کند، بلکه فشار را از بازار کارت‌های گرافیک هم بر می‌دارد. در حال حاضر مشکل کمبود جهانی تراشه به اندازه کافی این بازار را تحت فشار قرار داده و توجه بی‌سابقه ماینرها به گرافیک‌ها هم باعث شده که گیمرها نتوانند GPU مدنظرشان را تهیه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی