ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پرداخت حقوق کارمندان یکی از بزرگترین فروشگاه‌های آنلاین چین با یوان دیجیتال

فروشگاه بزرگ آنلاین چینی به نام «JD.com» بعد از آزمایش موفقیت آمیز امکان خرید برخی اقلام با یوان دیجیتال، از تصمیم خود مبنی بر پرداخت حقوق کارمندانش با یوان دیجیتالی خبر داد. آذرماه سال گذشته ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۵

فروشگاه بزرگ آنلاین چینی به نام «JD.com» بعد از آزمایش موفقیت آمیز امکان خرید برخی اقلام با یوان دیجیتال، از تصمیم خود مبنی بر پرداخت حقوق کارمندانش با یوان دیجیتالی خبر داد.

آذرماه سال گذشته این فروشگاه آنلاین و معروف چینی به صورت آزمایشی امکان خرید برخی اجناس با رمزارز ملی این کشور برای خریداران فراهم کرد. براساس گزارش‌های منتشر شده، این شرکت در همان هفته اول تقریبا 20 هزار سفارش با پرداخت یوان دیجیتال دریافت کرد. حالا این فروشگاه اعلام کرده که پشتیبانی خود از رمزارز بانک مرکزی چین را افزایش داده و حقوق کارمندان خود را نیز با آن پرداخت می‌کند.

همزمان با چهارمین اجلاس سران دیجیتال چین، این شرکت تجارت الکترونیکی از تصمیم خود در مورد پرداخت حقوق کارمندان با یوان دیجیتال خبر داد. به علاوه JD.com اعلام کرده است که به غیر از پرداخت حقوق کارمندان خود با یوان دیجیتال، قصد دارد پرداخت‌های خود به سایر شرکت‌های همکار و تسویه‌ حساب‌های بانکی را نیز با همین رمزارز به انجام برساند.

مهر ماه ماه سال گذشته نیز دولت چین بخت‌ آزمایی بزرگی در شهر «شنژن» برگزار کرد و رمزارز به ارزش ۱۰ میلیون یوان (۱.۵ میلیون دلار) را توزیع کرد. از میان نزدیک به ۲ میلیون نفر، ۵۰ هزار نفر خوش شانس بودند و توانستند بخشی از آن را دریافت کنند. برندگان این لاتاری می‌توانستند از این رمزارز برای خرید در ۳۰۰۰ فروشگاه مختلف استفاده کنند.

برخلاف دیگر رمزارزها مانند بیت‌کوین، هنگام استفاده از یوان دیجیتال خبری از مخفی ماندن هویت فرد مربوطه نیست و ارزش خود پول نیز به اندازه یوان فیزیکی با ثبات خواهد بود. با این وجود دولت چین به شدت به دنبال نهادینه کردن رمزارز است و بسیاری از شرکت‌ها نیز از این روند پشتیبانی می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی