ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت: ویندوز ۱۰ حالا روی ۱.۳ میلیارد دستگاه فعال ماهانه اجرا می‌شود

در مارس ۲۰۲۰ مقامات مایکروسافت از دستیابی به هدفشان مبنی بر اجرای ماهیانه ویندوز ۱۰ روی ۱ میلیارد دستگاه خبر دادند. حالا پس از تقریبا یکسال، این میزان افزایش پیدا کرده و به ۱.۳ میلیارد ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۲

در مارس ۲۰۲۰ مقامات مایکروسافت از دستیابی به هدفشان مبنی بر اجرای ماهیانه ویندوز ۱۰ روی ۱ میلیارد دستگاه خبر دادند. حالا پس از تقریبا یکسال، این میزان افزایش پیدا کرده و به ۱.۳ میلیارد دستگاه رسیده است.

یکی از دلایل اصلی چنین رشد چشمگیری، همه‌گیری ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ است که البته هنوز هم در بسیاری از نقاط جهان ادامه دارد. با شیوع کووید-۱۹، بسیاری از افراد دورکار شدند و البته آموزش‌ها نیز از خانه انجام می‌شد، بنابراین کاربران مجبور به خرید کامپیوترهای جدید شدند.

ردموندی‌ها اخیرا گزارش سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۲۱ را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد افزایش تقاضا برای کامپیوتر‌ها موجب افزایش درآمد این کمپانی به ۴۱.۷ میلیارد دلار شده. مدیر مالی ارشد مایکروسافت، «امی هود» گفته با وجود کمبود چیپ در جهان، بازار کامپیوتر رشد قابل توجهی داشته است، البته به گفته مقامات مایکروسافت، کمبود تراشه بیش از اینکه روی کامپیوترها تاثیرگذار باشد، تاثیر منفی روی کنسول‌های ایکس باکس گذاشته‌ است.

ویندوز ۱۰

درآمد محصولات سرفیس در این بازه زمانی به ۱.۵ میلیارد دلار رسیده که ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر است. همین افزایش درآمد نشان‌دهنده فروش بیشتر و دسترسی تعداد بالاتر کاربران به ویندوز ۱۰ است. به گفته ردموندی‌ها، درآمد سازندگان کامپیوترهای ویندوزی هم به دلیل افزایش تقاضا در این بازه زمانی ۱۰ درصد افزایش داشته است.

در سال ۲۰۱۵ مایکروسافت انتظار داشت که تعداد دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ تا اواخر تابستان ۲۰۱۸ به ۱ میلیارد برسد. این میزان مربوط به تمام دستگاه‌ها شامل دسکتاپ‌ها، کامپیوترها، لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها، ویندوز فون، کنسول‌های ایکس باکس وان، سیستم‌های کنفرانس سرفیس هاب و موارد دیگر می‌شد. با این وجود، ردموندی‌ها انتظار داشتند که کامپیوترها و تبلت‌ها بالاترین سهم را در میان ۱ میلیارد دستگاه داشته باشند.

در سال ۲۰۱۶ این کمپانی اعلام کرد که به احتمال زیاد در ۲۰۱۸ به چنین هدفی دست پیدا نمی‌کند که البته چنین موضوعی درست از آب درآمد و سال گذشته میلادی ویندوز ۱۰ روی ۱ میلیارد دستگاه نصب شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی