ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فروش سه ماهه اول ۲۰۲۱ آمازون از مرز ۱۰۸ میلیارد دلار گذشت

همه گیری کرونا به افزایش فروش آمازون کمک کرد تا جایی که این شرکت توانست طی یک سال گذشته به بالاترین سود خود در مقایسه با سه سال گذشته دست پیدا کند. فروش خالص این ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

همه گیری کرونا به افزایش فروش آمازون کمک کرد تا جایی که این شرکت توانست طی یک سال گذشته به بالاترین سود خود در مقایسه با سه سال گذشته دست پیدا کند. فروش خالص این شرکت در فصل اول ۲۰۲۱ رقمی بالغ بر ۱۰۸.۵ میلیارد دلار اعلام شده است.

گزارش مالی سه ماهه اول ۲۰۲۱ آمازون از افزایش فروش خالص آمازون خبر می‌دهد. همچنین طبق مستندات مشخص شده که سود آمازون در ۱۲ ماه گذشته به لطف افزایش خرید‌های آنلاین در دوران کرونا از سه سال گذشته بیشتر بوده است.

طبق اطلاعات ارائه شده سود سالانه آمازون نیز رشد بسیار خوبی داشته و در سه ماهه نخست سال جاری به ۸.۱ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است. باید عنوان کرد که در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰، سود گزارش شده شرکت ۲.۵ میلیارد دلار بوده که در مقایسه با سال جاری بسیار ناچیز است. آمازون انتظار دارد فروش خالص شرکت در سه ماهه آینده روند رو به رشد خود را حفظ کرده و به رقمی بین ۱۱۰ تا ۱۱۶ میلیارد دلار برسد.

از فروردین سال ۱۳۹۹ تا فروردین ۱۴۰۰ آمازون ۲۶.۹ میلیارد دلار سود آوری داشته است. در حالی که سود این شرکت در بین سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ حدود ۲۴.۷ میلیارد دلار بوده است. همچنین بر اساس این گزارش فروش خالص این شرکت در سه ماهه اول سال جاری با ۴۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۰۸.۵ میلیارد دلار رسیده است که این مقدار در زمان مشابه از سال گذشته ۷۵.۵ میلیارد دلار بوده است.

همچنین در آخرین گزارش سالانه «جف بزوس» مدیرعامل این شرکت به سرمایه‌گذاران مشخص شد که تعداد مشترکان سرویس آمازون پرایم تا ۲۰۰ میلیون نفر افزایش پیدا کرده که در مقایسه با آخرین نقطه عطف این سرویس در سال ۲۰۱۹ (۱۵۰ میلیون مشترک) ۳۳ درصد رشد داشته است.

اما در حالی که فروش آمازون در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد برخی مشکلات داخلی و مداخلات دولت برای شرکت نگران ‌کننده به نظر می‌رسد. در چند وقت اخیر برخی کارکنان آمازون از شرایط کاری خود در اوج همه گیری کرونا انتقاد کرده بودند و طبق اعلام «شورای ملی روابط کار» آن‌ها به صورت غیرقانونی اخراج شده بودند. در مقابل آمازون اعلام کرد که حقوق کارمندان بخش انبار خود را حداقل به ازای هر ساعت ۳ دلار افزایش خواهد داد.

در آخر باید به این نکته اشاره کرد که در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ «اندی جاسی» به عنوان مدیر عامل جدید آمازون، جایگزین بزوس خواهد شد. باید دید این تغییر روی وضعیت کلی شرکت چه تاثیری خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی