ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

بنز نسخه ۶ سیلندر می‌باخ S کلاس را معرفی کرد؛ مناسب برای ثروتمندان صرفه‌جوی چینی

مرسدس بنز در جریان نمایشگاه شانگهای از خودروهای زیادی رونمایی کرد. مدل‌های الکتریکی EQB و EQS؛ فیس لیفت CLS؛ نسخه لانگ C کلاس و مدل تازه وارد EQA. اما در میان این همه محصول جدید، ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۵

مرسدس بنز در جریان نمایشگاه شانگهای از خودروهای زیادی رونمایی کرد. مدل‌های الکتریکی EQB و EQS؛ فیس لیفت CLS؛ نسخه لانگ C کلاس و مدل تازه وارد EQA. اما در میان این همه محصول جدید، یک مدل دیگر هم وجود داشت که کمتر به آن پرداخته شد. نسخه‌ای جدید و ارزان‌تر از می‌باخ S کلاس برای مشتریان ثروتمند و نه‌چندان عشق سرعت چینی!

می‌باخ شش سیلندر

می باخ S کلاس جدید اولین بار در نوامبر سال گذشته بود که به نمایش عمومی درآمد. در آن زمان؛ پیشرانه معرفی شده برای این خودرو؛ یک گزینه V8 قدرتمند بود. اوایل همین ماه؛ مرسدس بنز به مناسبت ۱۰۰ سالگی می باخ؛ پیشرانه V12 را بر روی این اتومبیل قرار داد.

اما اکنون نوبت به نسخه سوم از می باخ S کلاس رسیده است که با کد S480 شناخته می‌شود. دلیل این نامگذاری؛ وجود پیشرانه کوچک‌تر ۶ سیلندر بر روی آن است که شاید بیشتر به مذاق مشتریان چینی خوش بیاید. چرا که در چین؛ مالیات‌های سنگینی بر خودروهای با حجم موتور بالا؛ بسته می‌شود.

می‌باخ شش سیلندر

شاید باور کردنی نباشد اما نسل قبل می باخ S کلاس در چین؛ حتی با موتور ۴ سیلندر هم عرضه شد! همان طور که G کلاس و CLS نیز در این کشور با پیشرانه ۴ سیلندر به فروش می‌رسند.

مدل جدید می باخ S480 فعلا فقط برای بازار چین معرفی شده است. اما احتمالا باید تا پایان سال شاهد عرضه آن در اروپا نیز با کد S450 باشیم. می باخ S480 جدید چینی‌ها از قلب تپنده ۶ سیلندر بنزینی ۳۶۲ اسب بخاری استفاده می‌کند که همچون S450 4Matic؛ تقریبا ۵۰۰ نیوتن متر هم گشتاور دارد.

این خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت؛ ۵.۸ ثانیه زمان می‌خواهد و حداکثر سرعت آن نیز بر روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت؛ محدود شده است.

می‌باخ شش سیلندر

فعلا می‌باخ S کلاس ۶ سیلندر فقط در چین و با قیمت پایه 226,300 دلار عرضه می‌گردد. جالب اینجاست که نسخه ۸ سیلندر همین خودرو در آمریکا؛ 184,900 دلار قیمت خورده که 70,000 دلار گران‌تر از نسخه غیر می‌باخ آن است. احتمالا نسخه V12 آن نیز به زودی روانه بازار آمریکا و دیگر کشورها می‌شود و قیمتی فراتر از 200,000 دلار خواهد داشت.

می‌باخ شش سیلندر

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی