ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

اتحادیه نمایشگاه‌داران تهران: توصیه می‌کنیم فعلا ماشین نخرید

با قوت گرفتن احتمال احیای برجام و آغاز مذاکرات وین؛ بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند قیمت خودرو بعد از عید در مسیر نزولی قرار می‌گیرد. همین طور هم شد و همزمان با افت قیمت ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۵

با قوت گرفتن احتمال احیای برجام و آغاز مذاکرات وین؛ بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند قیمت خودرو بعد از عید در مسیر نزولی قرار می‌گیرد. همین طور هم شد و همزمان با افت قیمت دلار، بازار خودرو هم اگرچه در فروردین ماه روزهای نسبتا پر تنشی داشت اما اکنون اردیبهشت آرامی را می‌گذراند. سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو پایتخت درباره وضعیت فعلی بازار گفته که کاهش قیمت‌ها سبب شده بازار شبیه به دوران قبل از عید شود و خریداران بهتر است تا زمان بازگشایی مغازه‌ها صبر کنند چرا که قیمت در بازار خودرو فعلا مشخص نیست.

قیمت خودرو

موتمنی افزوده است که به موازات افت بهای ارز؛ بازارهای سرمایه و خودرو هم به آرامش رسیدند. او می‌گوید که قیمت‌ها نسبت به دو هفته قبل کمتر شده و همچون ماه‌های پایانی سال گذشته؛ روند نزولی در پیش گرفته اند. موتمنی البته خاطر نشان کرده که بازار رسمی اکنون تعطیل است و کاهش قیمت‌ها در بازار غیر رسمی رخ داده است؛ با این حال؛ در همین بازار هم اثری از خریدار به چشم نمی‌خورد.

او می‌گوید که حتی کسانی که به خودرو احتیاج دارند هم فعلا از خرید امتناع می‌کنند. موتمنی یادآور شده که با افزایش عرضه؛ اختلاف قیمت‌های بازار و کارخانه کاهش می‌یابد و اگر تا پایان سال شاهد افزایش عرضه از سوی خودروسازان باشیم؛ احتمالا باز هم قیمت خودرو ارزان خواهد شد. وی درباره بازار خودروهای خارجی هم کلمه رکود کامل را به زبان آورده و گفته که معامله در این بازار تقریبا صفر است.

در همین رابطه کاشانی‌نسب٬‌ نایب رپییس اتحادیه نمایشگاه داران می‌گوید: «قیمت‌هایی که اکنون در فضای مجازی وجود دارد ساختگی بوده و دلالان نرخ‌ها را تعیین می‌کنند. تا‌ زمانی که معاملات صورت نگیرد نمی‌توانیم قیمتی برای خودرو اعلام کنیم و تا‌ زمان بازگشایی مغازه‌ها باید صبر کنیم.»

کاشانی‌نسب درخصوص آینده قیمت خودرو تشریح کرد:‌ «مشخص نیست که قیمت‌ها چه روندی داشته باشند، اصولا میزان عرضه، نرخ دلار و انجام معاملات در قیمت یک خودرو تعیین‌کننده است. اکنون آخرین قیمت‌هایی که وجود دارد همان قیمتی است که قبل از تعطیلات معامله شد. نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران با توضیح مثالی درخصوص واقعی نبودن قیمت خودرو در فضای مجازی، گفت:مدتی است که در فضای مجازی نرخ‌ خودرو روزی دو مرتبه در سایت‌ها تغییر می‌کند، در حالی که بازار تعطیل است و خرید و فروشی وجود ندارد که بخواهد مبنای جدیدی برای قیمت‌گذاری به دست بیاید.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Necrosis
    Necrosis | ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

    والا از زمانی که من یادمه اینا میگفتن فعلا نخرید :))

مطالب پیشنهادی