ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت ترجمه خودکار عنوان و توضیحات ویدیوها به‌زودی به یوتیوب اضافه می‌شود

گوگل چند وقتی است که به آزمایش قابلیت‌های مختلف سرویس ترجمه خود می‌پردازد. این شرکت در جدیدترین اقدام آزمایش ویژگی جدیدی را شروع کرده که به‌صورت خودکار عنوان و توضیحات ویدیوهای یوتیوب را به زبان ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

گوگل چند وقتی است که به آزمایش قابلیت‌های مختلف سرویس ترجمه خود می‌پردازد. این شرکت در جدیدترین اقدام آزمایش ویژگی جدیدی را شروع کرده که به‌صورت خودکار عنوان و توضیحات ویدیوهای یوتیوب را به زبان مادری کاربر ترجمه می‌کند.

به گزارش وب‌سایت «اندروید پلیس»، شمار محدودی از کاربران می‌گویند پنجره‌ پاپ‌آپی روی رابط کاربری یوتیوب در نسخه وب و موبایل آن‌ها ظاهر شده که امکان ترجمه را فراهم می‌کند. چنان‌چه این قابلیت را فعال کنید، عنوان، توضیحات و زیرنویس ویدیوها به‌صورت خودکار به زبان مادری شما نمایش داده می‌شود.

این ویژگی ظاهرا از طریق یک تغییر سمت سرور فعال شده و به آپدیت اپلیکیشن نیازی ندارد. به‌علاوه، به نظر می‌رسد که در حال حاضر فقط امکان ترجمه از انگلیسی به پرتغالی و ترکی ارائه شده است. همان طور که در تصاویر می‌بینید، ویژگی مذکور متن مربوط به تعداد بازدیدها، دنبال‌کنندگان و زمان بارگذاری ویدیو را هم تغییر داده است. این قابلیت به کاربران کمک خواهد کرد تا راحت‌تر از طریق زبان مادری خود در یوتیوب ویدیو ببینند.

یوتیوب هنوز رسما اطلاعیه‌ای درباره این قابلیت منتشر نکرده، ولی انتظار داریم که در هفته‌های آتی با افزایش دسترسی کاربران شاهد اضافه شدن زبان‌های بیشتری به گزینه‌های ترجمه آن باشیم. از آن‌جایی که این قابلیت از طریق سرویس «ترنسلیت» کار می‌کند، بنابراین گوگل به‌راحتی می‌تواند آن را برای زبان‌های مختلف فعال کند.

یوتیوب با اختلاف بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین سرویس میزبانی ویدیو در اینترنت است. فعال‌سازی قابلیت ترجمه خودکار به زبان مادری می‌تواند دسترسی به محتواهای غنی و پرشمار این وب‌سایت را برای صدها میلیون کاربر جهانی آن آسان‌تر کند. اکنون باید منتظر بمانیم تا ببینیم این ویژگی چه زمانی در دسترس سایر کشورها قرار می‌گیرد و آیا زبان فارسی هم پشتیبانی خواهد شد یا نه. از آن‌جایی که فارسی در سرویس ترنسلیت وجود دارد، می‌توانیم امیدوار باشیم که ما هم بتوانیم این ویژگی را دریافت کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی