ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نیسان سهام ۱.۲ میلیارد یورویی خود از شرکت دایملر را می‌فروشد

بر اساس گزارش اخیر منتشر شده در نشریه اتوموتیو نیوز (Automotive News)، نیسان سهم 1.5 درصدی خود از کمپانی دایملر را به فروش می‌رساند. به نظر می‌رسد این اقدام به پیروی از شرکت رنو که ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۳:۱۵

بر اساس گزارش اخیر منتشر شده در نشریه اتوموتیو نیوز (Automotive News)، نیسان سهم 1.5 درصدی خود از کمپانی دایملر را به فروش می‌رساند. به نظر می‌رسد این اقدام به پیروی از شرکت رنو که در ماه مارس سهام دایملر را فروخت، انجام می‌گیرد.

رنو، نیسان و دایملر ده سال پیش و با هدف تحکیم همکاری‌های صنعتی، اقدام به تبادل سهام کردند. این امر باعث تولد محصولاتی مشترک – به‌ویژه در بخش خودروهای تجاری – که فقط از لحاظ لوگو با هم تفاوت داشتند، شد. عینی‌ترین مثال در این زمینه پیکاپ ناموفق مرسدس X کلاس است، احتمالا می‌دانید این پیکاپ در واقع همان نیسان ناوارا است که کمی زرق و برق پیدا کرده و لوگوهای آن با ستاره نقره‌ای جایگزین شده‌اند!

گزارش اتوموتیو نیوز حکایت از آن دارد فروش سهام دایملر، تاثیری بر روابط و همکاری‌های موجود نخواهد داشت. البته به گفته منابع آگاه برخی برنامه‌های گسترده‌ که قبلا تدوین شده بودند، با این کار دیگر اجرا نخواهند شد.

گفته می‌شود هر سهم نیسان در دایملر ارزشی برابر با 69.85 یورو (حدود 83 دلار) دارد. با این قیمت، انتظار می‌رود کمپانی ژاپنی از فروش سهام خود در شرکت آلمانی حدود 1.2 میلیارد یورو کسب کند. بد نیست اشاره رنو هر سهم خود را با قیمت 72.41 یورو (حدود 87 دلار) به فروش رسانده بود.

پس از فروش سهام، مشخص نیست که همکاری‌های نیسان و دایملر در چه سطحی باقی خواهد ماند و آیا باز هم شاهد محصولاتی مثل مرسدس بنز X کلاس خواهیم بود یا خیر.

ناگفته نماند تولید X کلاس سال گذشته و پس از تنها دو سال به پایان رسید. این پیکاپ دو رگه در کارخانه نیسان واقع در بارسلون اسپانیا مونتاژ می‌شد. دو کشور آفریقای جنوبی و استرالیا تنها بازارهایی بودند که این پیکاپ لوکس از فروش نسبتا مناسبی در آنها برخوردار بود. قیمت بالا جزو مهم‌ترین عواملی است که سبب شکست X کلاس شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

    مشکل بنز وانت قیمت بالا نبود، همه محصولات بنز گران هست. مشکلش عدم هویت بود. تولید یک محصول که هیچ فلسفه ای پشتش نیست محکوم ب شکست هست. البته غیر از بازار انحصاری!

مطالب پیشنهادی