ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

جنسیس G70 شوتینگ بریک معرفی شد؛ یک اتومبیل زیبا برای قاره اروپا

جنسیس از G70 شوتینگ بریک رونمایی کرد. این خودرو همانطور که از نامش پیداست، در حقیقت بر مبنای سدان کامپکت G70 توسعه یافته و از لحاظ زیبایی در سطح بسیار بالایی قرار دارد. کره‌ای‌ها این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

جنسیس از G70 شوتینگ بریک رونمایی کرد. این خودرو همانطور که از نامش پیداست، در حقیقت بر مبنای سدان کامپکت G70 توسعه یافته و از لحاظ زیبایی در سطح بسیار بالایی قرار دارد. کره‌ای‌ها این اتومبیل جذاب را با در نظر گرفتن سلایق و نیازهای مشتریان اروپایی طراحی کرده‌اند و قصد دارند آن را فقط در این قاره عرضه کنند.

G70 شوتینگ بریک اولین خودروی استیشن جنسیس به شمار می‌رود

G70 شوتینگ بریک پنجمین مدلی است که پس از دو سدان G70 و G80 و کراس‌اوورهای GV70 و GV80 در قاره سبز عرضه خواهد شد. اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش برود، این خودرو از تابستان پیش رو راهی نمایندگی‌های فروش کمپانی در اروپا می‌شود.

تازه‌ترین آورده برند لوکس جنسیس قرار است به مصاف رقبایی مثل آئودی A4 آوانت، ب‌ام‌و سری 3 تورینگ و مرسدس C کلاس استیت برود. این خودرو ابعادی برابر با 4,685 میلیمتر طول، 1,850 میلیمتر عرض، 1,400 میلیمتر ارتفاع و 2,835 میلیمتر فاصله محوری دارد. با چنین ابعادی باید گفت G70 شوتینگ بریک از نظر اندازه با برادر سدان خود دقیقا یکسان است.

اما به لطف سقف کشیده‌تر، G70 شوتینگ بریک فضای داخلی گسترده‌تری را ارائه کرده و از لحاظ فضای حمل لوازم سفر در شرایط بهتری قرار دارد، طوری که به گفته جنسیس این بخش در مقایسه با نسخه سدان 40 درصد بزرگ‌تر است. نکته حائز اهمیت اینکه صندلی‌ها ساختاری تاشو دارند و با خم کردن آنها فضای حمل بار تا حد قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا می‌کند.

در نمای روبرو تشخیص G70 شوتینگ بریک از نسخه سدان تقریبا غیرممکن است، اما در نمای عقب به غیر از سقف امتداد یافته، چراغ‌های LED هم دو تکه شده و قسمتی از آنها روی درب پشتی قرار دارد. علاوه بر چراغ‌ها نام کمپانی، مدل خودرو و تریم نیز روی این درب درج شده؛ سپر هم به موازات تغییرات صورت گرفته، بروزآوری شده است.

اما اسپویلر سقفی را می‌توان یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های نمای عقب G70 شوتینگ بریک دانست. این قطعه طراحی زیبایی داشته و چراغ سوم ترمز را در خود جا داده است.

در داخل کابین تفاوت خاصی بین سدان G70 و نسخه شوتینگ بریک آن دیده نمی‌شود و به نظر می‌رسید همه چیز کپی پیست شده است!

در رابطه با مشخصات فنی G70 شوتینگ بریک حرفی به میان نیامده، اما به احتمال زیاد لیست پیشرانه‌های این خودرو با نسخه سدان مشترک خواهد بود. در این صورت مدل پایه نیروی خود را از موتور 2 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با 249 اسب بخار قدرت دریافت خواهد کرد. تریم‌های رده‌بالا هم به موتور 3.3 لیتری V6 که 365 اسب بخار قدرت دارد، مجهز خواهند شد. یک موتور 2.2 لیتری دیزلی 199 اسب بخاری هم باید در این لیست وجود داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی