ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک طی یک هفته حدود ۲۰ میلیارد دلار ضرر کرد

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا از حدود یک هفته قبل تاکنون و بعد از حضور در برنامه SNL، حدود ۲۰ میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داده و ظاهرا توییت‌های جنجالی وی علاوه بر ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۷:۵۲

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا از حدود یک هفته قبل تاکنون و بعد از حضور در برنامه SNL، حدود ۲۰ میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داده و ظاهرا توییت‌های جنجالی وی علاوه بر ایجاد نوسان در بازار رمزارز، گریبان‌ خودش را هم گرفته است.

برخی معتقد هستند که صحبت‌های وی در برنامه SNL در کنار توییت‌هایش مبنی بر توقف امکان خرید خودروهای تسلا با بیت کوین که باعث کاهش قیمت بیت‌ کوین شد، چنین ضرر و زیان مالی را به بار آورده است.

براساس گزارش نشریه فوربز، بعد از حضور ایلان ماسک در برنامه SNL، دارایی خالص وی (حداقل روی کاغذ) حدود ۲۰ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است. ارزش دارایی‌های ماسک پیش از حضور در این برنامه طبق تخمین‌های فوربز  ۱۶۶ میلیارد دلار بوده است و پس از آن با کاهش ۱۵ درصد سهام تسلا، ارزش دارایی او در بازار به ۱۴۵.۵ میلیارد دلار کاهش یافته است.

تسلا حدود ۱.۳ میلیارد دلار بیت کوین در اختیار دارد. بنابراین کاهش ارزش بیت کوین، می‌تواند روی دارایی تسلا تاثیرگذار باشد. بخش زیادی از دارایی ماسک روی سهام تسلا بسته شده است، بنابراین ثروت ماسک نیز تحت تاثیر کاهش قیمت بیت کوین قرار خواهد گرفت. البته با وجود این خسارات بزرگ، ماسک همچنان به عنوان سومین فرد ثروتمند جهان و بالاتر از «بیل گیتس» بنیانگذار مایکروسافت با ثروت حدودی ۱۲۷.۶ میلیارد دلار قرار دارد.

توییت ایلان ماسک مبنی بر اینکه تسلا دیگر بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت نمی‌پذیرد، باعث کاهش قیمت بزرگترین رمزارز جهان شد. طبق گزارش کمیسیون بورس و اوراق بهادار، تسلا اواخر سال گذشته با تایید این رمزارز به عنوان یکی از روش‌های پرداخت، توجه ویژه‌ای به این رمزارز نشان داد و پیشتر نیز حدود ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده بود. با این وجود کاهش قیمت اخیر بیت کوین حدود ۱۵۰ میلیون دلار برای تسلا نیز خسارت داشته است.

بیت کوین تنها رمزارزی نبود که ماسک روی آن تاثیرگذار بوده است. قیمت دوج کوین نیز هنگام پخش برنامه SNL با حضور ایلان ماسک کاهش ۲۱ درصدی را تجربه کرده بود. اما اخیرا نظر سنجی انجام شده توسط ماسک، یک بار دیگر باعث افزایش قیمت رمزارز دوج کوین شده است. ایلان ماسک در حساب توییتر خود با ارائه یک نظرسنجی از کاربران سوال کرده بود که آیا می‌خواهند تسلا دوج کوین را قبول کند یا خیر.

باید دید ایلان ماسک قصد دارد در توییت بعدی چه نوسان دیگری در بازار رمزارزها ایجاد کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • anaxeonoldminds
    anaxeonoldminds | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

    لامصب ضرر کردناش از درآمد نا خالص کل استان ما بیشتره😂

  • avvvvab
    avvvvab | ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰

    پول خیالی = قمار

  • ali rezaie
    ali rezaie | ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰

    عالی

مطالب پیشنهادی