ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

دیجیاتو هفت ساله شد

استیو جابز یک جمله مشهور و البته تاثیرگذار دارد که می‌گوید «تنها راهی که بتوانید کارتان را عالی انجام دهید این است که عاشقش باشید.» هر چقدر هم به این جمله فکر کنیم، واقعیتی در ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۷

استیو جابز یک جمله مشهور و البته تاثیرگذار دارد که می‌گوید «تنها راهی که بتوانید کارتان را عالی انجام دهید این است که عاشقش باشید.» هر چقدر هم به این جمله فکر کنیم، واقعیتی در آن نهفته که هیچ راه فراری از آن وجود ندارد، و درست از زمانی که تک تک اعضای یک سازمان این واقعیت را بپذیرند می‌توان به رشد شگفت‌آورشان امیدوار بود. دیجیاتو، حالا بیشتر از همیشه با عشق به کاری که می‌کند، تولد هفت سالگی‌اش را جشن می‌گیرد.

گروه رسانه‌ای پرتو اکنون در تمام پلتفرم‌هایش ماهانه ۷۵ میلیون بازدید دارد

در این یک سال پر از عجایب و فراز و نشیب، بیشتر از نیمی از کاربران آنلاین ایران دست‌کم یک‌بار به دیجیاتو سر زده‌اند و حالا تعداد مقالات منتشر شده در دیجیاتو به بیشتر از ۹۰ هزار محتوا رسیده است. از سوی دیگر شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو در این بازه زمانی رشد شگفت‌انگیزی را تجربه‌کرده‌اند و در بسیاری از این پلتفرم‌ها، دیجیاتو پرطرفدارترین رسانه‌ی حوزه فناوری ایران است. دیجیاتو به عنوان اولین پلتفرم در «گروه رسانه‌ای پرتو» آغاز به کار کرد و در سال‌های اخیر رسانه‌های ویجیاتو و روزیاتو نیز به زیرمجموعه‌های این گروه اضافه شده‌اند. گروه رسانه‌ای پرتو با سه زیرمجموعه‌اش اکنون در تمامی پلتفرم‌های خود ماهانه بیشتر از ۷۵ میلیون بازدید دارد. اما توجه به این نکته نیز ضروری است که همه این اتفاقات نه در یک شرایط عادی بلکه در متزلزل‌ترین شرایط چه از نظر اقتصادی و چه از نظر شیوع بیماری کرونا رخ داده است.

اکنون بیشتر از ۷۰ نفر در دیجیاتو مشغول به کار هستند تا هر بخش استقلال کامل خود را داشته باشد

تقریبا تمام تیم دیجیاتو از هفته اول اعلام رسمی ورود کرونا به ایران دورکار شد و همچنان کل تحریریه دیجیاتو در قالبی آنلاین به فعالیت می‌پردازد تا روزانه به شکل میانگین ۴۰ مقاله را منتشر کند. حقیقت این است که ورود کرونا به ایران همزمان شد با برنامه‌های بسیاری که ما برای توسعه پلتفرم دیجیاتو داشتیم. در یک سالی که گذشت تلاش کردیم تا بخش‌های مختلف دیجیاتو را از هم مجزا کرده و به هر تیم هویت و البته استقلال دهیم. بیش از ۷۰ نفر در بخش‌های خبر، مقالات تکنولوژی، سخت‌افزار، نرم‌افزار، مقالات مربوط به حوزه فناوری در ایران، خودرو و البته بخش علم، حالا به شکلی منظم‌تر، مستقل‌تر و البته با جدیت بیشتر به فعالیت خود مشغولند. نظم بیشتر دیجیاتو در تمام بخش‌های خود قطعا در کنار کرونا باعث افزایش بازدید دیجیاتو در پلتفرم‌های مختلف شد اما از سوی دیگر کرونا به شدت ترمز ایده‌های جدید و بلندپروازانه‌ای را نیز کشید.

دیجیاتو در یک سال موفق به ساخت بیشتر از ۲۷۰ ویدیو شد

با این حال مهم‌ترین ایده جمعی ما در سال گذشته، یعنی حرکت جدی به سوی فرمت ویدیو در قالبی حرفه‌ای، با همراهی شما به نتیجه رسید. حالا یک سال پس از تاسیس کانال یوتوب دیجیاتو، بیشتر از ۲۷۰ ویدیو ساخته‌ایم و در هر یک از آن‌ها تلاش کرده‌ایم تا نواقص ویدیوی قبلی را رفع کنیم. هنوز ایده‌ها و البته برنامه‌های بیشتری برای این بخش داریم که تصور می‌کنیم دیدن‌شان در آینده برای شما لذت بخش خواهد بود؛ هرچند که برای ما هم مشخص نیست که دسترسی به پلتفرم‌هایی مانند یوتوب یا اینستاگرام، حتی با روش‌های مرسوم، در ماه‌ها یا سال‌های پیش رو چقدر امکان‌پذیر و به واقعیت نزدیک است.

رسانه می‌تواند ابعاد تصمیم‌های سیاست‌مداران را به شکل واقعی‌تری به آن‌ها نمایش دهد

امروز زندگی تک‌تک مردم کشور به اینترنت گره خورده و باید این حقیقت را پذیرفت که امسال برای اینترنت یا «فضای مجازی»، یک سال مهم و سرنوشت‌ساز است. پس از ۸ سال، دولت به معنای واقعی تغییر می‌کند و افرادی در دولت جدید و البته ساختمان‌های بلند وزارت ارتباطات سکان هدایت را به دست می‌گیرند که هنوز کسی نمی‌داند نظرات آن‌ها درباره فضای مجازی چیست. این نظرات هرچه باشد، یک موضوع مثل روز مشخص است: اینترنت و فضای مجازی حالا به مرکز توجه تمام سیاست‌مداران تبدیل شده و وزارت ارتباطات و زیرمجموعه‌هایش نیز در یک دهه اخیر از یک نقطه کم اهمیت در سیدخندان به یکی از استراتژیک‌ترین بخش‌های دولت تبدیل شده‌اند. در چنین شرایطی، ما در دیجیاتو به عنوان یک رسانه کاملاً مستقل و تخصصی حوزه فناوری، چیزی جز واقعیت را نخواهیم گفت، چراکه اعتقاد داریم که اگر یک رسانه بتواند کارش را به شکل صحیح انجام دهد، قطعاً باعث می‌شود تا سیاست‌مداران نیز بیشتر ابعاد تصمیم‌های خود را درک کنند.

هفت سال پس از آغاز دیجیاتو، ما از همیشه بیشتر عاشق کارمان هستیم و برای ایده‌های جدید، هیجان‌زده‌ایم. لذت مسیری که در کنار شما مشغول طی کردنش هستیم و بزرگ‌ شدن‌مان در کنارتان، پاداش اصلی ما در این سال‌هاست. از اینکه از دیروز تا فردا و در آغازهای تازه در کنارمان هستید، سپاسگزاریم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

    سلام
    میشه بپرسم آقای مانی قاسمی کجا هستند آیا هنوز هم دیجیاتو مشغول هستن یا خیر ؟!
    آیا از نویسنده های نارنجی فردی در دیجیاتو هست ؟

  • Rdfd
    Rdfd | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

    ما هم از زحمات شما بی نهایت ممنونیم، تولدت مبارک دیجیاتو ❤️

  • eimanarenji
    eimanarenji | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

    هفت ساله نارنجی کنار ما نیست … به هر حال به شما تبریک میگیم کاش ، دلمون میخواست جاشو پر کنید

  • Goola
    Goola | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

    همیشه موفق و پیروز باشید ...
    یاد و خاطره نارنجی هم گرامی میداریم

  • MasBana
    MasBana | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

    ممنون که هستید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی