ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پایان همکاری هواوی و لایکا با معرفی سری P50: آیا شیائومی جایگزین آن می‌شود؟

معرفی هواوی P9 در سال‌های دور نتیجه اولین همکاری این غول فناوری چینی با لایکا بود. از سال ۲۰۱۶ تا به امروز، این کمپانی‌ها روی گوشی‌های زیادی کار کرده‌اند و پرچمدارهای هواوی با دوربین‌های فوق‌العاده‌ای ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

معرفی هواوی P9 در سال‌های دور نتیجه اولین همکاری این غول فناوری چینی با لایکا بود. از سال ۲۰۱۶ تا به امروز، این کمپانی‌ها روی گوشی‌های زیادی کار کرده‌اند و پرچمدارهای هواوی با دوربین‌های فوق‌العاده‌ای وارد بازار شده‌اند. با این وجود، همکاری آن‌ها ظاهرا همین امسال و با معرفی سری P50 به پایان می‌رسد.

طبق اعلام یکی از منابع موثق حوزه فناوری با حساب توییتری «RODENT950»، سری P50 آخرین گوشی‌های هواوی با برند لایکا خواهد بود و این شرکت آلمانی دیگر با غول فناوری چینی همکاری نمی‌کند.

این منبع همچنین گفته سطح همکاری میان این شرکت‌ها از نرم افزار و سخت افزار، تنها به استفاده از برند کاهش پیدا کرده. با توجه به این موضوع، سری P50 فاقد فناوری لایکا خواهد بود و فقط برند این کمپانی آلمانی روی آن حک می‌شود. با این وجود، انتظار می‌رود پرچمدارهای آینده هواوی همچنان دارای دوربین‌های باکیفیتی باشند.

لنز مایع هواوی

با پایان این همکاری، آیا لایکا همچنان می‌خواهد با سازندگان گوشی‌های هوشمند کار کند؟ به گفته این منبع، لایکا به دنبال همکاری با شرکت جدیدی است که می‌تواند شیائومی، آنر یا حتی شارپ باشد.

چند روز پیش رندرهای پرچمدار آینده شارپ به نام «AQUOS R6» افشا شد که شامل عبارت «Co-Engineered With Leica» بود، بنابراین به نظر می‌رسد این کمپانی‌ها همکاری با یکدیگر را کلید زده‌اند. با این وجود شاید همکاری این برندها محدود به همین پروژه باشد و برای بلندمدت با هم کار نکنند.

قطع همکاری لایکا و هواوی جای تعجب چندانی ندارد چرا که کسب و کار گوشی‌های هوشمند این کمپانی چینی با تحریم‌های ایالات متحده آمریکا آسیب زیادی دیده و دیگر مانند گذشته حضور چندان قدرتمندی در بازار ندارد. بنابراین لایکا باید به سراغ برندی برود که فروش بالایی در بازار داشته باشد تا محبوبیتش افزایش یابد.

انتظار می‌رود در ماه‌های آینده گزارش رسمی در این زمینه منتشر شود و لایکا در کنار اعلام خبر قطع همکاری با هواوی، نام شریک جدیدش در دنیای گوشی‌های هوشمند را هم اعلام کند. البته این احتمال وجود دارد که گزارش اخیر صحت نداشته باشد، هرچند با توجه به شواهد، به نظر می‌رسد عمر همکاری لایکا و هواوی رو به پایان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ubinotech
    Ubinotech | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

    اه حیف لعنت بر آمریکا و ترامپ 😡

مطالب پیشنهادی