ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

اولین لامبورگینی برقی در سال ۲۰۳۰ معرفی می‌شود؛ آینده سبز برای گاو وحشی ایتالیایی

استفان وینکلمن مدیرعامل لامبورگینی از استراتژی این شرکت برای برقی‌سازی محصولات تولیدی پرده‌برداری کرد. بر این اساس، تمامی مدل‌های لامبورگینی تا سال 2024 به پیشرانه هیبریدی مجهز خواهند شد و اولین خودروی تمام الکتریکی این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۳:۱۵

استفان وینکلمن مدیرعامل لامبورگینی از استراتژی این شرکت برای برقی‌سازی محصولات تولیدی پرده‌برداری کرد. بر این اساس، تمامی مدل‌های لامبورگینی تا سال 2024 به پیشرانه هیبریدی مجهز خواهند شد و اولین خودروی تمام الکتریکی این کمپانی پرطرفدار تا پایان دهه کنونی یعنی سال 2030 از راه خواهد رسید. استراتژی جدید لامبورگینی Direzione Cor Tauri نام دارد. به موجب این استراتژی اولین محصول هیبریدی تولید انبوه کمپانی در سال 2023 عرضه می‌شود و تا سال 2025 میزان آلایندگی CO2 باید به نصف رقم کنونی کاهش پیدا کند.

اگر چه سیان اولین مدل هیبریدی لامبورگینی است، ولی به خاطر تیراژ بسیار کم لحاظ نمی‌شود

فاز نخست این استراتژی همین امسال اجرایی می‌شود. در این فاز به موتورهای درون‌سوز ادای احترام خواهد شد تا زمینه‌های خداحافظی با آنها به تدریج فراهم گردد! به گفته لامبورگینی در سال 2021 دو مدل جدید V12 رونمایی می‌شود که یکی از آنها برای یادبود مدل افسانه‌ای کانتاش خواهد بود. مدل دوم هم به افتخار موتور V12 کنونی تولید خواهد شد.

در سال 2023، لامبورگینی به جای نگاه به گذشته، بر آینده تمرکز خواهد کرد. همانطور که اشاره کردیم، از این تاریخ به بعد سرمایه‌گذاری 1.5 میلیارد یورویی لامبورگینی به بار نشسته و نخستین مدل هیبریدی تولید انبوه کمپانی معرفی خواهد شد. بد نیست بدانید این حجم از سرمایه‌گذاری در تاریخ لامبورگینی بی‌سابقه است.

در حال حاضر سنت‌آگاتایی‌ها در رابطه با مدل‌های هیبریدی اطلاعاتی را در اختیار رسانه‌ها نگداشته‌اند، اما انتظار می‌رود جایگزین اونتادور یا اوروس طلایه‌دار این دسته باشد. نکته جالب توجه اینکه در نیمه دوم دهه کنونی، لامبورگینی چهار مدل مختلف را روی خطوط تولید خود خواهد داشت که باز هم اشاره می‌کنیم یکی از آنها تمام الکتریکی خواهد بود.

آنطور که در بیانیه رسمی آمده، در نیمه دوم این دهه، خودروساز ایتالیایی تمرکز خود را صرف توسعه مدل‌های تمام الکتریکی خواهد کرد. لامبورگینی تاکید کرده در این فاز هم قدرت و عملکرد اولویت اصلی محسوب شده و هر محصول جدید باید در سگمنت خود جزو برترین‌ها باشد.

شاید برخی فکر کنند مدل تمام الکتریکی لامبورگینی ابراتومبیلی در حد لوتوس اوایا (Evija) خواهد بود. اما با در نظر گرفتن تصاویر حاضر در پوسترهای موجود در ویدیوی معرفی استراتژی جدید و همچنین صحبت‌های مدیرعامل قبلی یعنی آقای استفانو دومنیکالی، احتمال اینکه این مدل یک جی‌تی 2+2 باشد، بالا ارزیابی می‌شود.

کانسپت استریون که در سال 2014 رونمایی شد

از آنجایی که فولکس واگن علاقه زیادی به استفاده از پلتفرم‌های مشترک در بین برندهای مختلف خود دارد و با توجه به موفقیت اوروس، دور از انتظار نیست در ساخت جی‌تی لامبورگینی از پلتفرم J1 بهره گرفته شود. پیش‌تر دو مدل پورشه تایکان و آئودی e-tron GT بر مبنای این پلتفرم ساخته شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی