ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

چین در تزریق واکسن کرونا رکورد زد: ۱۰۰ میلیون دوز تنها در ۹ روز

کشور چین با جمعیت ۱.۴ میلیارد نفری‌اش، تاکنون موفق به تزریق ۴۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا شده است و آمارهای کمیسیون ملی بهداشت این کشور نشان می‌دهند تنها در عرض ۹ روز، چینی‌ها ۱۰۰ میلیون ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۱:۴۵

کشور چین با جمعیت ۱.۴ میلیارد نفری‌اش، تاکنون موفق به تزریق ۴۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا شده است و آمارهای کمیسیون ملی بهداشت این کشور نشان می‌دهند تنها در عرض ۹ روز، چینی‌ها ۱۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا تزریق کرده‌اند.

این آمار در حالی منتشر می‌شود که برخی کشورها هر روز تصمیم جدیدی در مورد واکسیناسیون کرونا می‌گیرند و خصوصا در کشورهای غربی، به دلیل تردیدهای موجود گاهی روند واکسیناسیون متوقف هم شده است،‌ با این حال چین با سرعت هر چه تمام‌تر در حال واکسینه کردن مردم کشور پرجمعیتش است.

با وجودی که ۴۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا حتی نیمی از جمعیت ۱.۴ میلیارد نفری چین را پوشش نمی‌‌دهد، اما سرعت واکسیناسیون در این کشور بسیار قابل توجه است. طبق اعلام مقامات چینی، ۱۰۰ میلیون نفر اول تا تاریخ ۷ فروردین (۲۷ مارس) واکسینه شدند. پس از آن طی ۲۶ روز بعدی ۱۰۰ میلیون نفر دیگر نیز واکسینه شدند و در نهایت این کشور در فاز سوم توانست در عرض ۱۷ روز ۱۰۰ میلیون نفر دیگر را واکسینه کند و آمار افراد واکسینه شده را به ۳۰۰ میلیون نفر برساند. در آخرین رکورد، در عرض تنها ۹ روز ۱۰۰ میلیون نفر دیگر در این کشور واکسینه شدند.

با وجودی که پروسه واکسیناسیون، فشار زیادی به دولت و مقامات چین وارد کرده، اکنون به این فشار، ترس نیز اضافه شده است. طی دو هفته گذشته در استان‌های «آنهویی» و «لیائونینگ»، به ترتیب ۱۷ و ۲۹ مورد ابتلا به کووید-۱۹ گزارش شده است. استان آنهویی که در گذشته توانسته بود در یک روز ۱.۱ میلیون دوز واکسن تزریق کند، حالا میانگین واکسیناسیون روزانه آن به ۸۴۰ هزار مورد رسیده است.

در استان لیائونینگ نیز همین منوال وجود داشت و روزانه در حدود ۱۰۰ هزار نفر واکسینه شده بودند،‌ اما با این وجود موارد ابتلا به کرونا در این استان نیز گزارش شده است.

در پکن، تقریبا ۸۰ درصد از افراد ۱۸ سال به بالا حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و انتظار می‌رود به هدف مصونیت جمعی نزدیک‌تر شده باشند. علاوه بر چین، در تایوان نیز ترس از ابتلا به کرونا وجود دارد و سرعت واکسیناسیون در تایپه رو به افزایش است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی