ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

اوپل مانتا GSe الکترومد رونمایی شد؛ کانسپتی برای گره زدن آینده به گذشته

اوپل از یک کانسپت جدید با نام Manta GSe Elektromod رونمایی کرد. این کانسپت خاص از یک سو برای گرامیداشت پنجاهمین سالگرد تولد مدل مانتا طراحی شده و از سوی دیگر قصد دارد زمینه‌ها را ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

اوپل از یک کانسپت جدید با نام Manta GSe Elektromod رونمایی کرد. این کانسپت خاص از یک سو برای گرامیداشت پنجاهمین سالگرد تولد مدل مانتا طراحی شده و از سوی دیگر قصد دارد زمینه‌ها را برای تولد برند زیرشاخه GSe آماده کند. قرار است مدل‌های الکتریکی با عملکرد اسپرت تحت این برند عرضه شوند.

مانتا GSe الکترومد اولین محصول برقی اوپل است که با نیم‌نگاهی به گذشته خلق شده؛ این خودرو در حقیقت حاصل ترکیب پیشرانه مدرن امروزی با بدنه‌ کوپه کلاسیک است.

شاید بدانید مانتای اصلی از یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر بنزینی سود می‌بُرد. اما در مانتا GSe الکترومد پیشرانه الکتریکی جایگزین این موتور شده است؛ این پیشرانه فقط از یک موتور برقی تشکیل یافته و توانایی تولید 145 اسب بخار قدرت و 225 نیوتن متر گشتاور را دارد.

در حالیکه اکثر مدل‌های برقی فاقد گیربکس هستند، اوپل مانتا GSe الکترومد به یک گیربکس چهار سرعته دستی تجهیز شده تا لذت تعویض دنده همچون گذشته ممکن باشد. البته راننده می‌تواند با درگیر کردن دنده چهارم، آن را به حالت اتوماتیک ببرد.

تامین‌کننده انرژی اوپل مانتا GSe الکترومد پک باتری لیتیوم یونی 31 کیلووات ساعتی است. با اتکا به این پک نه چندان پرظرفیت، این مفهومی می‌تواند تا 124 مایل (200 کیلومتر) مسافت را طی کند که البته اصلا با استانداردهای روز قابل مقایسه نیست. تازه‌ترین کانسپت الکتریکی ژرمن‌ها از سیستم بازیابی انرژی ترمز و شارژر 9 کیلوواتی استاندارد بهره می‌برد. به گفته اوپل این شارژر در زمانی زیر 4 ساعت باتری را پر می‌کند.

استفاده از ترکیب رنگ زرد و مشکی و تضاد موجود جلوه خاصی به اوپل مانتا GSe الکترومد بخشیده است. بخش غالب بدنه این مفهومی به رنگ زرد درآمده، ولی کاپوت و رینگ‌های 17 اینچی اختصاصی دارای رنگ مشکی هستند.

یکی از ویژگی‌های ظاهری جالب مانتا GSe الکترومد نمایشگر نصب شده در قسمت جلوپنجره است. این نمایشگر که اوپل از آن با نام Pixel-Vizor یاد می‌کند، می‌تواند پیام‌های مختلفی را به افراد حاضر در محوطه نمایش دهد! چراغ‌های عقب این کانسپت هم برای ادای احترام به مدل اصلی طراحی گردی دارند، اما ساختار آنها سه بعدی است.

مثل نمای بیرونی در داخل کابین هم شاهد گره خوردن آینده و گذشته هستیم. در این بخش داشبورد و پنل درها همانند مدل اصلی ساده هستند، ولی پنل موسوم به Pure Panel میزبان دو نمایشگر دیجیتال است. یکی از این نمایشگرها 12 اینچ و دیگری 10 اینچی بوده و برای ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده و کنترل سیستم اینفوتینمنت کاربرد دارند. این کانسپت خاص به سیستم صوتی با کیفیت ساخت شرکت مارشال (Marshall – این برند دارای دو حرف L بوده و ربطی به مارشال الکترونیک ایران ندارد!) نیز مجهز است.

پوشش سقف آلکانتارا و صندلی‌های اسپرت با نوار زرد میانی جزو ویژگی‌های قابل ذکر کابین کانسپت اوپل مانتا GSe الکترومد به شمار می‌روند. غربیلک فرمان هم به تبعیت از صندلی‌ها یک نوار زرد را در موقعیت ساعت 12 دارد.

ناگفته نماند همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، مانتا GSe الکترومد در واقع آغازی است بر برند زیرمجموعه GSe؛ بر اساس توافقات حاصل شده بین اوپل و واکسهال، در آینده نزدیک محصولات برقی با خصوصیات اسپرت – از جمله نسخه ارتقا یافته Corsa-e – تحت این برند راهی بازار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • aref
    aref | ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

    واقعا زیباست

مطالب پیشنهادی