ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تبلیغ جدید اپل قابلیت شفافیت ردیابی اپلیکیشن‌ها را به تصویر می‌کشد [تماشا کنید]

اپل تبلیغ خلاقانه جدیدی با محوریت حریم خصوصی به اشتراک گذاشته است که نحوه کار ویژگی شفافیت ردیابی اپلیکیشن‌ها برای متوقف کردن ردیابی اپلیکیشن‌ها در آیفون را نشان می‌دهد. تبلیغ اپل کارهای روزمره یک کاربر ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۱:۱۵

اپل تبلیغ خلاقانه جدیدی با محوریت حریم خصوصی به اشتراک گذاشته است که نحوه کار ویژگی شفافیت ردیابی اپلیکیشن‌ها برای متوقف کردن ردیابی اپلیکیشن‌ها در آیفون را نشان می‌دهد.

تبلیغ اپل کارهای روزمره یک کاربر آیفون را به نمایش می‌گذارد که در طول ویدیو تعاملات مختلفی انجام می‌دهد. تعاملات انجام شده توسط این کاربر می‌تواند به معنای اپلیکیشن‌های مختلف گوشی‌های موبایل باشد که ضمن جمع آوری اطلاعات جدید، او را دنبال می‌کنند که ردیابی اپلیکیشن‌ها را نشان می‌دهد.

شخصیت اصلی تبلیغ در نهایت توسط گروه بزرگی از مردم (اپلیکیشن‌ها) که در حال جمع‌آوری اطلاعات از او هستند، محاصره می‌شود. اما وقتی او آیفون خود را بیرون می‌آورد و ویژگی شفافیت ردیابی اپلیکیشن‌ها همه آن‌ها ناپدید می‌شوند. این آگهی تبلیغاتی بخشی از کمپین تبلیغاتی اپل که تحت عنوان «Privacy. That's iPhone» در حال انجام است محسوب می‌شود.

اپل قابلیت جنجال آفرین و امنیتی شفافیت ردیابی اپلیکیشن‌ها را در بروزرسانی iOS 14.5 به عنوان بخشی از فشارهای گسترده‌تر خود برای حفظ حریم خصوصی کاربران عرضه کرد. اپل با ایجاد این تغییر نسبتا ساده به کاربر اجازه می‌دهد انتخاب کند که آیا می‌خواهد اطلاعات او برای نمایش تبلیغات مرتبط توسط اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها ردیابی شود یا خیر. اگر چه این قابلیت توسط گروه‌های دیجیتال حقوق و حریم خصوصی مورد ستایش قرار گرفته اما برخی شرکت‌های وابسته به تبلیغات مانند فیسبوک از آن انتقاد کرده‌اند.

فیسبوک که از مخالفان سرسخت این قابلیت است، پیش از این تلاش کرده بود تا کاربران خود را متقاعد کند که اگر می‌خواهند به رایگان نگه داشتن فیسبوک و اینستاگرام کمک کنند، باید در iOS 14.5 اجازه ردیابی این اپلیکیشن را صادر کنند.

در اواسط اردیبهشت ماه یک گزارش تحلیلی مشخص کرد که ۹۶ درصد از کاربران آیفون برای عدم مشارکت در ردیابی اپلیکیشن‌ها از قابلیت ذکر شده استفاده می‌کنند. همچنین بر اساس نظرسنجی دیگری عنوان شده است که اکثریت افراد از سیاست حریم خصوصی اپل پشتیبانی می‌کنند و به عقیده حداقل ۳۶ درصد کاربران شفافیت ردیابی اپلیکیشن‌ها محبوب‌ترین ویژگی iOS 14.5 است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • min
    min | ۱ خرداد ۱۴۰۰

    چقدر زیبا مفهم رو میرسونه😍😍😍😍
    تو بی نظیری😘😘😘😘

مطالب پیشنهادی