ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

وعده تازه ایلان ماسک: شتاب 1.1 ثانیه‌ای تسلا رودستر با پکیج اسپیس X

مرد پر سر و صدای این روزهای جهان تکنولوژی و رمزارزهای دیجیتال اخیرا با انتشار توئیتی از شتاب 1.1 ثانیه‌ای نسل دوم تسلا رودستر در صورت سفارش پکیج SpaceX خبر داده است. آقای ماسک چنین ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

مرد پر سر و صدای این روزهای جهان تکنولوژی و رمزارزهای دیجیتال اخیرا با انتشار توئیتی از شتاب 1.1 ثانیه‌ای نسل دوم تسلا رودستر در صورت سفارش پکیج SpaceX خبر داده است. آقای ماسک چنین شتاب دیوانه‌واری را شدید اما امن توصیف کرده؛ وی افزوده افرادی که دارای مشکلات جسمانی هستند، بهتر است مثل ترن هوایی، از تجربه کردن شتاب رودستر اجتناب کنند.

نسل دوم تسلا رودستر حدود سه سال پیش رونمایی شد. قرار بود این خودروی الکتریکی سال گذشته وارد بازار شود، اما وعده تسلا تحقق نیافت. حالا انتظار می‌رود این اتومبیل فوق سریع به عنوان مدل 2022 به فروش برسد. شاید بدانید این خودرو اینک در موزه خودرویی پترسن به نمایش گذاشته شده است.

گفته می‌شود تسلا از هوای سرد در پیشران‌های پکیج SpaceX استفاده می‌کند. این کار از طریق مخزن‌های پرفشار انجام خواهد شد، پیشران‌ها هم ظاهرا در پشت پلاک خودرو به حالت مخفی قرار خواهند گرفت.

این پیشران‌ها کمک خواهند کرد رودستر به سرعت‌های بالا دست پیدا کند. همانطور که قبلا به اطلاعتان رسانده‌ایم، بدون پکیج مورد بحث و در حالت استاندارد، تسلا رودستر در عرض 1.9 ثانیه سرعت خود را به 60 مایل (96 کیلومتر) در ساعت می‌رساند.

این تنها ویژگی منحصر بفرد تسلا رودستر نیست. ماسک ادعا کرده نسخه سه موتوره این خودرو با اتکا به باتری 250 کیلووات ساعتی خود خواهد توانست تا 620 مایل (حدود 1000 کیلومتر) مسافت را پشت سر بگذارد. در این نسخه یکی از موتورها روی محور جلو و دو موتور روی محور عقب نصب می‌شوند تا هر چهار چرخ رودستر محرک باشد.

در زمان رونمایی ماسک میزان گشتاور تولیدی پیشرانه رودستر را 10 هزار نیوتن متر و شتاب صفر تا 100 مایل (160 کیلومتر) در ساعت را فقط 4.2 ثانیه اعلام کرده بود. این کارآفرین جنجالی تاکید داشت رودستر مسیر یک چهارم مایل را در زمان 8.8 ثانیه طی کرده و قادر است به نهایت سرعت 250 مایل (402 کیلومتر) در ساعت دست پیدا کند.

ناگفته نماند قیمت پایه رودستر در نسخه Founders Series که تنها هزار دستگاه از آن تولید خواهد شد، از 200 هزار دلار شروع می‌شود. پس از این نسخه، ارزان‌ترین مدل 250 هزار دلار قیمت خواهد داشت که البته باید گفت این رقم در مقایسه با قیمت سوپر اسپرت‌های چند میلیون دلاری که عمدتا از تسلا رودستر کند تر هستند٬‌ رقم ناچیزی به حساب می‌آید و عرضه این خودرو عملا ممکن است باعث رکود در بازار فروش خودروهای سوپر اسپرت گران قیمت شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • peyman17
    peyman17 | ۵ خرداد ۱۴۰۰

    حالا اون شرکتا میرن از تسلا شکایت می کنن که شتاب زیاد برای راننده ضرر داره نمونه اش شکایت شرکت ویاست از استار لینک

  • ali_mlk
    ali_mlk | ۴ خرداد ۱۴۰۰

    فوق العاده اس تجریه همچین سرعتی ولی هرکسی نمیتونه ازش استفاده کنه و باید مهارت کافی رو داشته باشی

مطالب پیشنهادی