ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین پاناسونیک لومیکس GH5 مارک ۲ با جدیدترین موتور پردازشی ونوس معرفی شد

پاناسونیک امروز از جدیدترین دوربینش رونمایی و البته اطلاعاتی درباره یک محصول دیگر منتشر کرد. دوربین پاناسونیک لومیکس GH5 مارک ۲ (Lumix GH5 II) از سنسور ۲۰.۳ مگاپیکسلی بهره می‌برد و قیمتی کمتر از ۲۰۰۰ ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

پاناسونیک امروز از جدیدترین دوربینش رونمایی و البته اطلاعاتی درباره یک محصول دیگر منتشر کرد. دوربین پاناسونیک لومیکس GH5 مارک ۲ (Lumix GH5 II) از سنسور ۲۰.۳ مگاپیکسلی بهره می‌برد و قیمتی کمتر از ۲۰۰۰ دلار دارد.

پاناسونیک مشخصات این دوربین را در مقایسه با نسل قبلی بهبود داده که البته اکثر پیشرفت‌های آن به علت استفاده از جدیدترین موتور پردازشی ونوس (Venus) است. حالا این دوربین می‌تواند ویدیوهای 4K 60p در حالت ۱۰ بیتی و ۴:۲:۰ ضبط کند که در مقایسه با حالت ۸ بیتی نسخه قبلی یک بهبود به حساب می‌آید.

دوربین پاناسونیک لومیکس GH5 مارک ۲

این دوربین همچنین به صورت پیش فرض از پروفایل V-Log L بهره می‌برد که برای دسترسی به آن در نسخه قبلی، خریدار باید هزینه جداگانه‌ای پرداخت کند. با این ویژگی می‌توانید رنگ دوربینتان را با دیگر دوربین‌های پاناسونیک با این ویژگی مانند GH5 و S1 مطابقت دهید.

دوربین پاناسونیک لومیکس GH5 مارک ۲ از سنسور میکرو چهار سوم ۲۰.۳ مگاپیکسلی بهره می‌برد که تفاوت چندان با سنسور دوربین GH5 ندارد. سنسور مورد استفاده در دوربین جدید ژاپنی‌ها از پوشش ضد بازتاب بهره می‌برد که باعث کاهش پدیده فلر (Flare) در اطراف سوژه‌های روشن می‌شود.

استفاده از پردازنده سریعتر به معنای بهبودهای سیستم فوکوس خودکار است. در حالی که GH5M2 از سیستم DFD مبتنی بر کنتراست یکسان با نسل قبلی‌اش استفاده می‌کند، تا دو برابر سریعتر از گذشته قادر به شناسایی چشمان و چهره‌هاست. این دوربین همچنین از لرزشگیر درونی بهتری نسبت به نسل قبلی بهره می‌برد.

دوربین پاناسونیک لومیکس GH5 مارک ۲

پاناسونیک برای این دوربینش نمایشگر ۳.۰ اینچی درنظر گرفته که نسبت به نمایشگر ۳.۵ اینچی نسل قبلی کوچکتر است. با این حال رزولوشن آن بالاتر بوده و به 1840K می‌رسد. علاوه بر این، روشنایی آن هم افزایش داشته است. این دوربین همچنین از پورت USB-C با پشتیبانی از شارژ USB-PD بهره می‌برد.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کرد که می‌توان با پاناسونیک لومیکس GH5 مارک ۲ ویدیوها را به صورت زنده در یوتیوب یا فیسبوک استریم کرد. برای اینکار تنها به دوربین و ارتباط وای فای نیاز دارید. قیمت این دوربین نسبت به نسل قبلی‌اش ۴۰۰ دلار کمتر است و با قیمت پایه ۱۶۹۹ دلار در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

پاناسونیک در کنار معرفی این دوربین، اطلاعاتی درباره محصول دیگری هم منتشر کرده. این دوربین که GH6 نام دارد، اواخر ۲۰۲۱ از راه می‌رسد. این دوربین می‌تواند ویدیوهای ۱۰ بیتی را به صورت 4K 120p HFR ضبط کند و قیمتش در محدوده ۲۵۰۰ دلار خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی