ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کارمندان اپل تا اواخر تابستان می‌توانند کماکان دورکار باشند

تیم کوک مدیرعامل اپل با ارسال ایمیلی به کارمندان این شرکت اطلاع داد از اواخر تابستان سه روز در هفته را باید به صورت حضوری به دفاتر کاری مراجعه کنند. به نظر می‌رسد با واکسیناسیون تعداد ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

تیم کوک مدیرعامل اپل با ارسال ایمیلی به کارمندان این شرکت اطلاع داد از اواخر تابستان سه روز در هفته را باید به صورت حضوری به دفاتر کاری مراجعه کنند. به نظر می‌رسد با واکسیناسیون تعداد بیشتری، شرایط برای حضور فیزیکی در محل کار شرایط بهتری پیدا کرده است.

مدیرعامل اپل در متن ایمیل خود ضمن توصیه به کارمندان برای انجام واکسیناسیون، نوشت:

«با وجودی که قرنطینه و دوکاری باعث شد اکثر ما از یکدیگر دور باشیم، اما دستاوردهای بسیاری در مدت داشتیم. اما حقیقت این است که طی یک سال گذشته، یک موضوع مهم را از دست دادیم: کنار یکدیگر بودن.  مطمئنا کنفرانس‌های ویدیویی [طی این مدت] فاصله بین ما را کاهش داده است اما مواردی وجود دارد که به سادگی نمی‌توان برای آن‌ها جایگزینی پیدا کرد.»

اپل

کوک از اکثر کارمندان خود خواسته است که روز‌های دوشنبه، سه شنبه و پنجشنبه در دفتر حضور داشته باشند و در روزهای چهارشنبه و جمعه وظایف خود را همچنان به شیوه دورکاری جلو ببرند. همچنین تیم‌هایی که به کار حضوری نیاز دارند، چهار تا پنج روز در هفته به محل کار خود برمی‌گردند.

بر اساس این ایمیل، کارمندان همچنین این فرصت را دارند که پس از تایید درخواست خود توسط مدیران، سالانه تا دو هفته دورکاری داشته باشند. کوک در این رابطه عنوان کرده است که کارمندان برای نزدیک‌تر شدن به خانواده و عزیزان خود، مدیریت سفرهای غیر منتظره یا به دلیل متفاوت شخصی دیگر می‌توانند درخواست خود را مبنی بر دورکاری ارائه دهند.

البته تغییر شیوه کار برای کارمندان اپل غیر منتظره نیست زیرا به گفته بلومبرگ تیم کوک پیش از این به برخی کارمندان خود اعلام کرده بود که از هفته دوم خرداد ماه به دفاتر باز خواهند گشت.

اپل

در مقایسه با سایر شرکت‌های فناوری، اپل با دقت ویژه‌ای به موضوع دورکاری کارمندان توجه نشان می‌دهد. ماه گذشته گوگل اعلام کرد ۲۰ درصد از کارمندان این شرکت می‌توانند به صورت دائمی کارهای خود را از خانه پیش ببرند. مارک زاکربرگ نیز پیشتر اعلام کرده بود که دورکاری شیوه اصلی کار در آینده را تشکیل می‌دهد و به کارمندان فیسبوک اعلام کرده بود تا زمانی که تایید مدیر خود را بگیرند، می‌توانند برای همیشه از خانه کار کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی