ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل با ویژگی Live Text نوشته‌های داخل تصویر را به متن دیجیتالی تبدیل می‌کند

قابلیت جدیدی که امشب از سوی اپل معرفی شد ویژگی Live Text نام دارد. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد همه نوشته‌های موجود در تصاویر را به متن دیجیتالی تبدیل کنید. قابلیت Live Text نه ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۹

قابلیت جدیدی که امشب از سوی اپل معرفی شد ویژگی Live Text نام دارد. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد همه نوشته‌های موجود در تصاویر را به متن دیجیتالی تبدیل کنید. قابلیت Live Text نه تنها به‌صورت خودکار نوشته‌ها را تبدیل می‌کند بلکه اجازه می‌دهد تا به‌طور مستقیم آن‌ها را در اپ‌های مختلف به کار بگیرید.

ویژگی تبدیل نوشته به متن دیجیتالی قبلا هم توسط شرکت‌های مختلف ارائه شده بود، اما اپل آن را به شیوه‌ای ساده‌تر پیاده‌سازی کرده است. برای مثال با Live Text می‌توانید از روی تخته عکس بگیرید و نوشته‌های آن را درون ایمیل خود کپی کنید. یا به سراغ تصاویری که داخل گالری دارید و بروید و نوشته‌های داخلشان را انتخاب و آن‌ها را در اینترنت جستجو نمایید. به‌علاوه، اگر آن نوشته یک شماره تلفن باشد، می‌توانید به‌طور مستقیم با آن شماره تماس بگیرید.

اپل می‌گوید این ویژگی از طریق الگوریتم‌های هوشمندی کار می‌کند که داخل خود دستگاه شما قرار دارند. به‌عبارت دیگر، اپل اطلاعات شما را به سرورهای ابری نمی‌فرستد و در عوض از یادگیری ماشینی استفاده می‌کند. این شرکت با تاکید بر حریم خصوصی می‌گوید رویکرد خود را به استفاده از هوش مصنوعی معطوف کرده و هیچ داده‌ای را از دستگاه شما خارج نمی‌کند.

اپل هنوز اطلاعات زیادی درباره قابلیت Live Text منتشر نکرده، اما می‌گوید این ویژگی قادر به شناسایی آثار هنری، کتاب‌ها، طبیعت، حیوانات خانگی و آثار فرهنگی شناخته‌شده‌ی درون تصاویر است. قابلیت مذکور روی آیفون، آیپد و کامپیوترهای مک کار خواهد کرد. Live Text قرار است از هفت زبان مختلف پشتیبانی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی