ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزارت دادگستری آمریکا ۲ میلیون دلار از باج پرداختی «کولونیال پایپ‌لاین» را پس گرفت

وزارت دادگستری آمریکا موفق به بازیابی بخشی از باجی شد که شرکت «کولونیال پایپ‌لاین» ماه گذشته پرداخت کرده بود تا دسترسی به سیستم‌های کامپیوتری خود را از گروه هکری «دارک‌ساید» پس بگیرد. این وزارت‌خانه در ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

وزارت دادگستری آمریکا موفق به بازیابی بخشی از باجی شد که شرکت «کولونیال پایپ‌لاین» ماه گذشته پرداخت کرده بود تا دسترسی به سیستم‌های کامپیوتری خود را از گروه هکری «دارک‌ساید» پس بگیرد.

این وزارت‌خانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۶۳.۷ بیت‌کوین به ارزش تقریبی ۲.۳ میلیون دلار را از طریق یک لجر عمومی بیت‌کوین در یک مزایده پیدا کرده است. کولونیال پایپ‌لاین در مجموع ۷۵ بیت‌کوین به هکرها پرداخت کرد و حالا بیش از نصف این مبلغ کشف شده. البته شایان ذکر است که قیمت بیت‌کوین ماه گذشته بالاتر بود و در هفته‌های اخیر افت قابل توجهی داشته است.

وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید توانسته کلیدهای خصوصی کیف پولی را که هکرها این رمزارز را در آن ذخیره کرده‌اند، به دست بیاورد. این وزارت‌خانه دولتی برای بازپس‌گیری پول‌ها با اقدام قانونی به‌سراغ یکی از صرافی‌های رمزارز و کیف پولی رفته که در سروری در کالیفرنیای شمالی نگهداری می‌شد.

حمله گسترده به شبکه خط لوله شرکت کولونیال موجب کمبود سوخت در بخش‌هایی از ساحل شرقی و جنوبی آمریکا شد. به دنبال این اتفاق و صدور فرمان اجرایی جو بایدن، اداره امنیت حمل و نقل از زیرمجموعه وزارت امنیت میهن آمریکا، تبعیت از دستورالعمل‌های جدید امنیت سایبری را برای همه شرکت‌های فعال در زمینه انتقال سوخت اجباری کرد.

بر اساس این دستورالعمل‌ها، همه شرکت‌ها باید یک کارشناس امنیت سایبری را به‌صورت ۲۴/۷ در دسترس داشته باشند و گزارش تمام اتفاقات مشکوک از جمله مشکلات بالقوه را به سازمان امنیت سایبری و زیرساخت امنیتی آمریکا (CISA) ارائه کنند.

شرکت کولونیال پایپ‌لاین ۱۷ اردیبهشت متوجه شد به آن‌ها حمله سایبری شده است. این شرکت در واکنش به این اتفاق سیستم‌های آلوده خود را آفلاین کرد و به همین خاطر بخشی از خط لوله آن‌ها از دسترس خارج شد. کولونیال روزانه حدود ۲.۵ میلیون بشکه سوخت را در خط لوله‌ای به طول ۸۸۵۰ کیلومتر حمل می‌کرد و حمله به آن تاثیر مهمی بر تامین سوخت بخش‌های مهمی از خاک آمریکا داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی