ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

الکامپ 1400
تکنولوژی

رییس نصر تهران: الکامپ به صورت فیزیکی و تخصصی‌تر از سالیان گذشته برگزار خواهد شد

رییس نصر تهران تاکید دارد که برگزاری نمایشگاه الکامپ به صورت فیزیکی می‌تواند حساس‌برانگیز تلقی شود اما مطالبه‌ای که از سوی فعالین حوزه فاوا بوده آنها را مجاب کرده تا نمایشگاه را حتما به صورت ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۳

رییس نصر تهران تاکید دارد که برگزاری نمایشگاه الکامپ به صورت فیزیکی می‌تواند حساس‌برانگیز تلقی شود اما مطالبه‌ای که از سوی فعالین حوزه فاوا بوده آنها را مجاب کرده تا نمایشگاه را حتما به صورت فیزیکی برگزار کنند. او می‌گوید آنها تابع مقررات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستند و تمهیدات کرونایی برای برگزاری این نمایشگاه دیده‌اند؛ نمایشگاهی که به نظر او در سال ۱۴۰۰ تخصصی‌تر نسبت به ادوار گذشته برگزار خواهد شد.

بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران از تاریخ 18 تا 21 تیرماه 1400 به صورت حضوری برگزار خواهد شد. همچنین متقاضیان جهت ثبت نام و حضور در این نمایشگاه می‌توانند از روز چهارشنبه، ۱۲ خرداد ماه اقدام کنند.

«حسین اسلامی» رییس نصر تهران در گفتگو با دیجیاتو با اشاره به اینکه در سال گذشته چندین بار تاخیر برای برگزاری الکامپ رخ داد می‌گوید که در نهایت اعلام شد که قرار است الکامپ تغییراتی پیدا کند و در آخر الکام استارز به صورت آنلاین برگزار شد: «در حال حاضر نزدیک به دو سال است که هیچ نمایشگاهی به صورت فیزیکی برگزار شده و عدم شناخت افراد اکوسیستم فاوا بیشتر حس می‌شود و مطالبه‌ای از سوی این قشر برای برگزاری نمایشگاه فیزیکی حس می‌شد. مجری خود نمایشگاه که یک شرکت خصوصی تحت نظر وزارت صمت است تاییدیه‌های لازم را باید از ستاد کرونا کسب کند که این کار را کرده است.»

اسلامی به دیجیاتو درباره چرایی برگزاری زودهنگام این نمایشگاه می‌گوید: «اگر این فرصت تاریخ رو از دست می‌دادیم ممکن بود که نتوانیم در دیگر زمان‌های سال وقتی برای برگزاری نمایشگاه بگیریم چرا که با تغییر دولت چندان همکاری با ما نشد و همین زمان هم با تلاش‌های فراوان توانستیم برای برگزاری الکامپ اخذ کنیم.»

استقبال ثبت نام بیش از حد انتظارمان بود

اسلامی در مورد تغییراتی که در نمایشگاه امسال رخ خواهد داد به دیجیاتو می‌گوید که رویداد امسال تخصصی‌تر خواهد بود: «الکامپ‌های پیشین بسیار شلوغ بود و فضای عمومی بود به طوری که همه دانش آموزان و دانشجویان حضور داشتند و سیم‌کارت هدیه می‌دادند و مواردی از این قبیل. اما ما تصور می‌کنیم که رویداد امسال بسیار تخصصی‌تر خواهد شد و در واقع هم بازدیدکنندگان افراد حرفه‌ای‌تری خواهند بود و غرفه‌ها متعلق به شرکت‌های تخصصی‌تری خواهد بود که حرفی برای گفتن دارد.»

او با ذکر این نکته که تصمیم اجرایی کردن الکامپ به صورت حضوری می‌تواند چالش‌برانگیز باشد و انتقادهایی به همراه داشته باشد تاکید دارد که آنها مساله برگزاری الکامپ را به خود شرکت کنندگان آن واگذار کردند: «ما می‌خواستیم ببینیم استقبال از سوی شرکت‌کنندگان چطور خواهد بود و حتی برنامه داشتیم که اگر به حد نصاب نرسید، الکامپ را برگزار نکنیم. اما در حال حاضر ثبت نام برای حضور در الکامپ بیش از تصور ما بوده و تصور می‌کنیم که می‌توانیم این رویداد را با رعایت پروتکل‌ها داشته باشیم.»

او در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به فشارهای اقتصادی پیش آمده و هزینه‌های حضور در نمایشگاه بازهم استقبال مناسبی پیش آمده یا خیر به دیجیاتو می‌گوید: «ما انتظاری مانند دو سال پیش الکامپ نداریم و توقع داشتیم که مجموعه‌های کمتری هم به خاطر کرونا هم به خاطر شرایط اقتصادی حاضر شوند اما بازهم در حال حاضر استقبال بسیار مناسب بوده است. باید بگویم که در حال حاضر نمایشگاه‌های دیگری در فضای نمایشگاه بین‌المللی برگزار شده و مشاهدات ما نشان می‌دهد که هم غرفه‌داران و مخاطبین توانستند شرایط خودشان را با این شرایط جدید تطبیق دهند و خود محل برگزاری نمایشگاه‌ها نیز تعابیر زیادی برای تمهیدات کرونایی تدوین کرده است.»

اگر کرونا نبود هم شرایط اقتصادی برای حاضرین نمایشگاه دغدغه بود

او می‌گوید حتی اگر کرونایی وجود نداشت دغدغه‌هایی برای حضور تیم‌ها در نمایشگاه وجود داشت چرا که شرایط اقتصادی مانند دو سال پیش نیست. اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا با این حساب می‌توان گفت که تیم‌های بزرگ‌تر در این رویداد حاضر هستند و خبری از تیم‌های کوچک‌تر نیست به دیجیاتو گفت: «تصور می‌کنم که تیم‌های بزرگتری در نمایشگاه حضور خواهند داشت که همیشه در آن بودند و همچنین تیم‌هایی که حالا در این دوران کرونا رشد کردند در نمایشگاه باشند. دوسال است که رویدادی در حوزه فاوا نداشتیم و تیم‌هایی که در این دوران پیشرفت کردند می‌خواهند که روی کار بیایند و در این رویدادها خودشان را نشان دهند و وارد تعامل شوند. در این دوران برخی تیم‌ها حرف‌های جدی برای عرصه دارند که پیش‌تر نداشتند و حالا جزو حاضرین جدید نمایشگاه هستند.»

اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا برگزاری آنلاین مشکلی در الکامپ ایجاد می‌کرد یا خیر به دیجیاتو می‌گوید: «نمایشگاه صرفا برای عرضه محصولات یا خدمات جدید نیست؛ بسیاری از موضوعات اصلی در حاشیه نمایشگاه‌ها رخ می‌دهد. در شرایط عادی نمی‌توان با مدیران ارشد در طول روز چندین بار گفتگو داشت و دوره فشرده‌ای از مذاکرات در رویدادها انجام می‌شد. در حال حاضر نه فرهنگ ما نه زیرساخت‌های ما اجازه نمی‌دهد که این موارد تمام و کمال به صورت آنلاین شود و به نظر من نمی‌شود همه چیز را آنلاین کرد. تصور دارم عدم برگزاری فیزیکی رویدادها به کسب و کارها آسیب زده و باید جدا از اینکه از سلامت خودمان مواظبت کنیم از کسب و کارها هم مراقبت کنیم.»

او در پاسخ به این پرسش که آیا در نهایت امکان برگزار شدن آنلاین الکامپ در هیچ شرایطی وجود دارد یا خیر به دیجیاتو می‌گوید: «مهمترین المان جان افراد است و اولویت اصلی ما این مساله است. در چارچوب این شرایط تمام تلاش خود را می‌کنیم که در بازه زمانی فعلی الکامپ را برگزار کنیم مگر آنکه یک دوره زمانی خاص را به صورت فیکس به ما بدهند و نه آنکه صرفا به آینده موکول کنند.»

دبیر اجرایی الکامپ: تمهیدات کرونایی برای برپایی نمایشگاه در نظر گرفته شده است

«کاوه ثروتی» دبیر اجرایی الکامپ امسال نیز در گفتگو با دیجیاتو می‌گوید که آنها حتما نمایشگاه را به صورت فیزیکی برگزار می‌کنند. او می‌گوید بعید است که بتوانند زمان دیگری برای برپایی نمایشگاه بگیرند و از همین رو باید در همین مدت کوتاه شرایط برگزاری نمایشگاه را فراهم کنند. به گفته ثروتی آنها قصد دارند طبق فرمول موفق دوره‌های پیشین الکامپ حرکت کنند: «ما در رویداد امسال هم بخش الکام استارز را خواهیم داشت که در دل این بخش استارتاپ‌های حوزه بازی‌های ویدیویی حضور دارند. شرکت‌های دولتی و حاکمیتی نیز در نمایشگاه حضور دارند اما سالن اختصاصی خود را ندارند و هرجا که بخواهند در فضای نمایشگاه باشند می‌توانند مستقر شوند. بخش‌هایی مانند الکام پیچ و... نیز کما فی‌السابق وجود خواهد داشت.»

ثروتی می‌گوید که آنها در تلاش هستند تا برخی از بخش‌ها به صورت آنلاین هم در دسترس باشد تا برخی افراد که نمی‌توانند به نمایشگاه بیایند از آنها بهره‌مند شوند: «بخش‌هایی مانند الکام پیچ و سایر موارد را به صورت آنلاین پخش می‌کنیم تا همگان بتوانند از آن بهره‌مند شوند.» او در پاسخ به این پرسش که چه تمهیداتی برای کرونا دیده شده است به دیجیاتو می‌گوید: «اساسنامه برای طراحی غرفه‌ها صورت گرفته و تمامی غرفه‌ها باید محافظی شیشه‌ای و یا مانند آن برای جداسازی داخل غرفه با محیط بیرون داشته باشند و همچنین در ابتدای هر سالن تب سنج قرار گرفته است. می‌خواهیم با دستیابی به APIهای لازم بتوانیم از طریق کد ملی افراد، آنهایی که به ویروس کرونا مبتلا هستند را به نمایشگاه راه ندهیم. ضمن اینکه تهویه سالن‌های نمایشگاه به شدت ارتقا پیدا کرده و همچنین فرهنگسازی برای نحوه بازدید از سالن‌ها و غرفه‌ها را انجام می‌دهیم.»

ثروتی به دیجیاتو می‌گوید ثبت نام برای بازدید از الکامپ تنها از طریق سایت این رویداد امکان پذیر است. او باور دارد که بازدیدکنندگان رویداد امسال افرادی متخصص در حوزه فاوا خواهند بود و نمایشگاه امسال به صورت تخصصی‌تری نسبت به سال گذشته برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می‌توانند به سایت الکامپ مراجعه کنند. همانطور که پیش‌تر گفته شد سال گذشته نمایشگاه الکامپ به علت شیوع ویروس کووید ۱۹ لغو و «الکام استارز» به عنوان بخش کوچکی از این نمایشگاه به صورت آنلاین برگزار شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی