ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

بوگاتی شیرون سوپر اسپرت با برچسب قیمت ۳ میلیون یورویی معرفی شد

مدل پرچمدار محصولات ساکن مولشاین فرانسه یعنی بوگاتی شیرون سوپر اسپرت به طور رسمی معرفی و عرضه خواهد شد. بوگاتی پیش از این شیرون پیور اسپرت را معرفی و عرضه کرده بود. این ابرخودرو از ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

مدل پرچمدار محصولات ساکن مولشاین فرانسه یعنی بوگاتی شیرون سوپر اسپرت به طور رسمی معرفی و عرضه خواهد شد. بوگاتی پیش از این شیرون پیور اسپرت را معرفی و عرضه کرده بود. این ابرخودرو از موتور W16 با حجم 8 لیتر و مجهز به 4 توربوشارژر نیرو می‌گیرد که توانایی تولید 1578 اسب بخار قدرت در حداکثر سرعت 490 کیلومتر بر ساعت را دارد. گرچه حداکثر سرعت به صورت الکترونیکی به 440 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

بوگاتی شیرون سوپر اسپرت

این مدل جدید از نظر مکانیکی و آیرودینامیکی مشابه مدلی است که در سال 2019 توانست به حداکثر سرعت 490 کیلومتر بر ساعت برسد و در حال حاضر رکورد سریع ترین خودرو در یک جهت متعلق به همین مدل است.

با این وجود بوگاتی سطح لوکس گرایی و امکانات بیشتری را به این مدل تزریق کرده است و در نتیجه سنت بوگاتی در زمینه ارائه یک محصول فوق لوکس با قابلیت رسیدن به سرعت های بالا را عرضه می‌کند.

بوگاتی شیرون سوپر اسپرت

این مدل در بخش نمای جلو طراحی متفاوتی دارد و همینطور در بخش عقب با افزایش 25 سانتی متری در طول خودرو شرایط آیرودینامیکی بهتری را به نسبت مدل معمولی تجربه می‌کند.

یک دیفیوزر کاملا جدید به همراه اگزوز های 4 گانه که از مدل EB110 الهام گرفته شده است و بال عقب امکان رسیدن این مدل را به حداکثر سرعت 440 کیلومتر بر ساعت فراهم می‌کند.

برخلاف مدل رکورد شکن که تنها 30 دستگاه از آن با بدنه تمام فیبرکربنی تولید خواهد شد. مدل سوپر اسپرت با طرح رنگ بدنه دو رنگ انتخاب های بسیار بیشتری را به مشتریان این شرکت خواهد داد.

چرخ های منیزیومی مدل پیور اسپرت به صورت آپشن در این مدل عرضه خواهد شد و چرخ های استاندارد از نوع آلومینیومی پنج پره است.

بوگاتی شیرون سوپر اسپرت

در داخل اتاق این مدل بیشترین شباهت را به مدل معمولی شیرون دارد. چرم و آلومینیوم صیقلی در جای جای اتاق مشاهده می‌شود و از فیبرکربن نیز استفاده شده است.

همانند تمامی مدل های شیرون این ابرخودرو از موتور W16 با حجم 8 لیتر و مجهز به 4 توربوشارژر نیرو می‌گیرد که توانایی تولید 1578 اسب بخار قدرت در حداکثر سرعت 490 کیلومتر بر ساعت را دارد. گرچه حداکثر سرعت به صورت الکترونیکی به 440 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

حداکثر دور موتور نیز به 7100 rpm می‌رسد و حداکثر گشتاور موتور نیز برابر با 1600 نیوتن متر است.

با تغییراتی که در توربوشارژرها، پمپ روغن و سر سیلندر ایجاد شده است. شیرون سوپر اسپرت برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت به تنها 5.8 ثانیه زمان احتیاج دارد و برای رسیدن به سرعت 400 کیلومتر بر ساعت نیز در حدود 7 درصد سریع تر از شیرون معمولی است.

بوگاتی شیرون سوپر اسپرت

مهندسین بوگاتی تغییراتی را در تنظیمات شاسی، فرمان و یسیستم تعلیق خودرو ایجاد کرده‌اند تا عملکرد خودرو در سرعت های بالا و سر پیچ نرم تر و روان تر شود.

همچنین لاستیک های سفارشی میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 نیز از استحکام و نرمی بیشتری به نسبت لاستیک های استفاده شده در مدل پیور اسپرت برخوردار هستند.

بوگاتی شیرون سوپر اسپرت

بوگاتی ادعا می‌کند که این لاستیک ها تنها لاستیک ها در جهان هستند که قابلیت رانندگی مداوم در حداکثر سرعت 500 کیلومتر بر ساعت را دارند. این امر به لطف بازرسی دقیق پس از تولید به وسیله پرتو ایکس ری و گذراندن تست های آزمایشی مشابه با لاستیک های شاتل فضایی بدست آمده است.

بوگاتی شیرون سوپر اسپرت

مهندس ارشد بخش شاسی بوگاتی در رابطه با این تنظیمات می‌گوید:

«در مقام مقایسه با مدل شیرون پیور اسپرت که از نظر راحتی و روان بودن تا حداکثر سرعت 350 کیلومتر بر ساعت تنظیم شده و آزادی عمل عرضی بیشتری به نسبت دیگر مدل ها دارد. اما شیرون سوپر اسپرت برای آزادی عمل طولی ساخته شده است. در نتیجه حتی پس از گذر از سرعت 350 کیلومتر بر ساعت نیز حس نرمی و راحتی در شتاب گیری را به سرنشینان خودرو می‌دهد. این مسئله باعث می‌شود تا حس ایمنی به خودرو افزایش پیدا کند.»

بوگاتی شیرون سوپر اسپرت

در واقع بوگاتی با ساخت شیرون سوپر اسپرت قصد قدم گذاشتن در راهی را دارد که پیش از این مدل های Type 55 super sport مدل سال 1931، EB 110 super sport مدل سال 1993 و ویرون سوپر اسپرت مدل سال 2010 برداشته بودند.

بوگاتی شیرون سوپر اسپرت از سال 2022 میلادی وارد مرحله تولید و عرضه به مشتریان فوق ثروتمند این شرکت خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • GT
    GT | ۲۱ خرداد ۱۴۰۰

    فک کنم اگه صد نفرمون کل زندگیمونو بفروشیم بتونیم یدونه بخریم باهم نوبتی سوار شیم 🤣

مطالب پیشنهادی