ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

توسعه سریع‌ترین فناوری شارژ خودروهای برقی: شارژ کامل باتری در ۱۰ دقیقه

یکی از محققان برجسته در زمینه توسعه فناوری‌های باتری ادعا می‌کند سریع‌ترین فناوری شارژ باتری جهان را توسعه داده که می‌تواند باتری خودروهای الکتریکی را هفت برابر سریع‌تر از تسلا و در زمانی کمتر از ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

یکی از محققان برجسته در زمینه توسعه فناوری‌های باتری ادعا می‌کند سریع‌ترین فناوری شارژ باتری جهان را توسعه داده که می‌تواند باتری خودروهای الکتریکی را هفت برابر سریع‌تر از تسلا و در زمانی کمتر از ۱۰ دقیقه شارژ کند.

در حال حاضر فناوری شارژ تسلا باتری خودروهای الکتریکی را در مدت زمانی حدود ۷۰ دقیقه انجام می‌دهد. این فناوری جدید می‌تواند نقطه عطفی در توسعه فناوری‌های مربوط به شارژ  باتری خودروهای الکتریکی تبدیل شود.

دکتر «راچید یازامی» که به دلیل توسعه فناوری آند گرافیت باتری‌های لیتیوم یونی فرد شناخته شده‌‌‌ای است، روی فناوری جدیدی برای شارژ باتری خودروهای الکتریکی کار می‌کند تا بتواند مدت زمان شارژ باتری را به حداقل برساند و اکنون ادعا می‌کند موفق شده زمان شارژ باتری را تا کمتر از ۱۰ دقیقه کاهش دهد.

دکتر یازامی برای دستیابی به این هدف، از روشی به نام «ولتامتری غیر خطی» (NLV) استفاده می‌کند که ولتاژ را در سطوح مختلف تنظیم می‌کند. اگر این سطوح به صورت گام‌های مختلف در نظر گرفته شود، در یک گام، ولتاژ موردنیاز تا زمانی که به گام یا سطح بالاتر نرسد، در مقداری مشخص ثابت نگه داشته می‌شود. این روند ادامه پیدا می‌کند تا در نهایت به بالاترین سطح رسیده و باتری را به صورت کامل شارژ کند. با توجه به روند غیرخطی شارژ شدن و با توجه به اینکه ولتاژ به تدریج و در چند مرحله شارژ می‌شود، به این روش ولتامتری غیرخطی گفته می‌شود.

شارژ باتری خودروهای برقی

دکتر یازامی معتقد است که این روش به تسریع روند شارژ باتری کمک می‌کند و باعث بهبود مقاومت باتری می‌شود. دکتر یازامی تنها محققی نیست که در مورد فناوری شارژ سریع باتری تحقیق می‌کند. اوایل سال جاری شرکت «StoreDot» اعلام کرد موفق شده نسل جدید باتری تولید کند که می‌تواند در عرض ۵ دقیقه خودروهای الکتریکی دارای دو چرخ را شارژ کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • 68peyman
    68peyman | ۲۵ خرداد ۱۴۰۰

    شارژ سریعتر باتری رو داغون میکنه برای این مشکل فکری نکردن که

  • طاووس
    طاووس | ۲۵ خرداد ۱۴۰۰

    از این روش هم میشود برای تجارت بین‌المللی استفاده کرد(غیر رسمی)!

مطالب پیشنهادی