ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مجمع همکاران سیستم برگزار شد؛ پیش‌بینی درآمد ۹۵۹ میلیارد تومانی در ۱۴۰۰

مجمع عمومی عادی سالیانه همکاران سیستم برگزار شد. همکاران سیستم در این مجمع ضمن ارائه گزارش عملکرد خود از ابتدا تا انتهای سال ۹۹، به بررسی چشم‌اندازهای این شرکت در سال ۱۴۰۰ و برنامه‌های ویژه ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۵

مجمع عمومی عادی سالیانه همکاران سیستم برگزار شد. همکاران سیستم در این مجمع ضمن ارائه گزارش عملکرد خود از ابتدا تا انتهای سال ۹۹، به بررسی چشم‌اندازهای این شرکت در سال ۱۴۰۰ و برنامه‌های ویژه سهام‌داران پرداخت. همچنین در این جلسه سود سهام همکاران سیستم برای هر سهم ۲۳۵ تومان تصویب گردید.

«فرید فولادی» مدیرعامل همکاران سیستم در این مجمع بخشی از مهم‌ترین برنامه‌های آینده شرکت را برای حاضرین تشریح کرد. او اعلام کرد کسب‌وکار همکاران سیستم در سال ۹۹ بسیار موفق بوده است: «پاندمی در حوزه IT یک گشایش بود و ما هم از آن استفاده کردیم.»

به اعتقاد فولادی دورکاری در سایر شرکت‌ها یک اجبار بوده اما در همکاران سیستم تبدیل به یک زیرساخت موفق شده است. همچنین به گفته او همکاران سیستم در سال ۹۹ دست‌کم ۶۰ پروژه بزرگ را به انجام رسانده است. از سوی دیگر در سال ۹۹، فروش به مشتریان جدید در همکاران سیستم ۶۴ درصد رشد داشته است. رشد ۳۵۵ درصدی «راهکاران ابری» هم از موارد قابل توجه عملکرد همکاران سیستم در سال مالی گذشته بوده است.

فولادی همکاران سیستم را یک «برند ملی» توصیف کرد و گفت: «همکاران سیستم امروز یک برند ملی است. هر روز ۲۰۰ هزار نفر با سرویس‌های راهکاران و سپیدار کار می‌کنند. ۲۵۶ دانشگاه با ما همکاری دارند و صنایع کشور از محصولات همکاران سیستم استفاده می‌کنند تا مؤثرتر کار کنند.»

همچنین همکاران سیستم در سال ۹۹ موفق به ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۵۰۰ نفر شده و برای ۷۳ هزار مشتری خلق ارزش کرده است.

مدیر عامل همکاران سیستم همچنین اعلام کرد که از سال ۹۴ تا ۹۹ رشد درآمدی خوبی داشته‌ایم و همین روند را در سال ۱۴۰۰ هم ادامه می‌دهیم. EPS ما چه در حوزه عملیاتی چه غیرعملیاتی رشد مناسبی داشته است. در تصویر فوق می‌توانید روند این رشد را مشاهده کنید.

یکی از دلایل رشد درآمدی همکاران سیستم نیز همکاری با بسیاری از صنایع کلیدی کشور بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به صنایع پتروشیمی، صنایع غذایی، داروسازی و شرکت‌های حاضر در بورس اشاره کرد.

فولادی همچنین در مورد افزایش سهم فروش همکاران سیستم در بخش نرم‌افزار نیز گفت: «در فروش [نرم‌افزار] موفق بوده‌ایم، سهم فروش بزرگ‌تر شده. سهم درآمد از محل راهکاران ابری از ۱ درصد به ۳ درصد رسیده. این درآمد مستمر است و هر چه بزرگ‌تر شود سود ما از این قسمت [بدون وجود هزینه‌های بیشتر] افزایش می‌یابد.»

اما آمار عملکرد همکاران سیستم چه در شرکت اصلی و چه در قسمت تلفیقی رشد قابل توجهی را در سال ۹۹ نشان می‌دهد و این رشد در سال ۱۴۰۰ نیز ادامه دارد.

برای مثال درآمد عملیاتی (تلفیقی) سال ۹۹ این شرکت ۵۴۲ میلیارد تومان بوده و برآورد آن برای سال ۱۴۰۰، رقم ۹۵۹ میلیارد تومان خواهد بود، که طبق پیش‌بینی‌های انجام شده باید انتظار رشد ۷۷ درصدی را برای سال جدید داشته باشند.از طرف دیگر درآمد عملیاتی شرکت اصلی در سال ۹۹ رقم ۳۴۵.۹ میلیارد تومان بوده که برآورد همکاران سیستم رقم ۵۹۹ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۰ است.

فولادی در انتهای صحبت‌های خود نسبت به آینده همکاران سیستم ابراز امیدواری کرد و گفت: «افق آینده همکاران سیستم روشن است؛ چون به اعتماد تمام تلاشی که در سال‌های گذشته شده، و با تکیه بر آنچه در ۳۰ سال گذشته انجام شده، این اعتماد به نفس را داریم که موفقیت‌مان ادامه پیدا می‌کند. می‌دانیم این کشتی را به کجا هدایت می‌کنیم.»

همچنین در انتهای جلسه میزان سود سهام همکاران سیستم برای تعلق به هر سهم نیز با سهام‌داران و هیئت مدیره جلسه به رأی گذاشته شد که میزان ۲۳۵ تومان به ازای هر سهم تصویب گردید. ضمنا همکاران سیستم در این جلسه اعلام کرد حتی با وجود افت شدید شاخص بورس در سال 99، ارزش بازار همکاران سیستم چندان دچار افت نشده و با روندی ملایم و پایدار شیب صعودی خود را ادامه داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی