ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بلومبرگ: نسل جدید پلی استیشن VR اواخر ۲۰۲۲ از راه می‌رسد

طبق گزارش جدید بلومبرگ، نسل جدید هدست پلی استیشن VR سونی در فصل تعطیلات ۲۰۲۲ وارد بازار می‌شود و از پنل‌های OLED سامسونگ دیسپلی بهره می‌برد. سونی در گذشته توسعه این هدست را تایید کرده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

طبق گزارش جدید بلومبرگ، نسل جدید هدست پلی استیشن VR سونی در فصل تعطیلات ۲۰۲۲ وارد بازار می‌شود و از پنل‌های OLED سامسونگ دیسپلی بهره می‌برد.

سونی در گذشته توسعه این هدست را تایید کرده بود و اطلاعاتی از آن در اختیار رسانه‌ها قرار داد. همچنین پس از مدتی شاهد معرفی کنترلرهای نسل جدید پلی استیشن VR بودیم. ژاپنی‌ها گفته بودند که این هدست در سال جاری میلادی از راه نمی‌رسد، اما با توجه به اینکه مدت‌ها از ورود پلی استیشن ۵ به بازار می‌گذرد، عرضه آن در سال ۲۰۲۲ منطقی به نظر می‌رسد.

اگرچه سونی بطور رسمی از این هدست رونمایی نکرده و از مشخصات کامل و همچنین طراحی‌اش بی‌خبر هستیم، اما در گذشته گزارشی برخی از مشخصاتش را در اختیار ما قرار داد. انتظار می‌رود این هدست واقعیت مجازی دارای رزولوشن کلی ۴۰۰۰ در ۲۰۴۰ پیکسل باشد و همچنین از قابلیت ردیابی چشم بهره ببرد.

رزولوشن PS VR کنونی برای هر چشم برابر ۱۰۸۰ در ۹۶۰ پیکسل است که در نسل جدیدش به ۲۰۰۰ در ۲۰۴۰ پیکسل افزایش پیدا می‌کند که پیشرفتی چمشگیر است. بهره‌مندی از فناوری ردیابی چشم هم کارایی این هدست را افزایش می‌دهد، چرا که تنها تصاویر باکیفیت مقابل چشم کاربر ظاهر می‌شود و دیگر نیازی به رندرگیری با وضوح بالا از تمام صحنه نیست.

نسل جدید پلی استیشن VR

گزارش‌ها از پشتیبانی نسل جدید پلی استیشن VR از بازخورد هپتیک خبر می‌دهند که البته باید منتظر چنین ویژگی در کنترلرهای این هدست هم باشیم.

اگرچه پنل‌های OLED در ابتدا یک استاندارد برای هدست‌های واقعیت مجازی بود، اما شرکت‌هایی مانند فیسبوک و اچ‌تی‌سی به علت عملکرد مناسب پنل‌های LCD در رزولوشن‌های بالا، به سراغ آن رفته‌اند. با این وجود ظاهرا سونی چنین برنامه‌ای را دنبال نمی‌کند و برای نسل جدید PS VR همچنان می‌خواهد از نمایشگر OLED استفاده کند که توسط سامسونگ تولید می‌شود. در ماه‌های آینده باید منتظر انتشار گزارش‌های بیشتری درباره این هدست ژاپنی‌ها باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی