ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

چگونه ایده‌های خود را با افراد خودشیفته به اشتراک بگذاریم؟

در محیط کار افراد خودشیفته بخشی از کارمندان نامطلوب را تشکیل می‌دهند. آن‌ها دوست دارند با بدتر جلوه دادن اطرافیان، خود را بهتر نشان دهند. بنابراین اشتراک‌گذاری ایده‌ها با این افراد کار دشواری به حساب ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

در محیط کار افراد خودشیفته بخشی از کارمندان نامطلوب را تشکیل می‌دهند. آن‌ها دوست دارند با بدتر جلوه دادن اطرافیان، خود را بهتر نشان دهند. بنابراین اشتراک‌گذاری ایده‌ها با این افراد کار دشواری به حساب می‌آید، با این حال با چندین روش می‌توانید چنین کاری را انجام دهید.

در گذشته شاید رفتار چنین افرادی را در بین سخنرانی‌های خود دیده باشید و شما را ناامید کرده باشند. بهترین راه برای مدیریت ارائه‌ها به یک فرد خودشیفته، این است که از قبل چارچوب ذهنی مناسبی برای آن در نظر داشته باشید. در ادامه این مطلب استراتژی‌هایی را معرفی خواهیم کرد که شما را از روبرو شدن با این افراد نجات می‌دهد.

بر اساس یک رویکرد کنجکاوانه جلو بروید

همیشه روی چیزی که ممکن است یاد بگیرید، تمرکز داشته باشد. زمانی که روی کامل بودن متمرکز هستید، سعی دارید از به وجود آمدن اشتباهات جلوگیری کنید. اما زمانی که روی یادگیری تمرکز داشته باشید، می‌توانید آزادانه صحبت کنید و این موضوع نشان‌دهنده اعتماد به نفس است.

این طرز فکر، تمرکز شما را از یک ارائه عالی به سمت گفتگوی واقعی و یافتن بهترین راه‌حل ممکن تغییر می‌دهد. همچنین مکالمه شما را از درست یا اشتباه بودن نظرات به سمت مقایسه‌ مدل‌های ذهنی و فرصتی برای هوشمندتر شدن تبدیل می‌کند. با تمرکز بر چیزی که می‌توانید یاد بگیرید، بازی را به نفع خود تغییر خواهید داد.

نقاط ضعف خود را بهتر بیان کنید

افراد خودشیفته

پیش از اینکه نگران باشید فردی ممکن است نقاط ضعف شما را برملا کند، خودتان آن‌ها را کشف کنید. با یک استراتژی خاص تمام آسیب‌پذیرهای احتمالی را لیست کنید. چه نکاتی باعث می‌شود اعتماد به نفس کمتری داشته باشید و ممکن است در مورد آن‌ها شک کنید؟ همچنین برخی اقدامات متقابل احتمالی را نیز باید بررسی کرد.

هیچ استراتژی یا موقعیت تجاری بدون مشکل نیست و هیچ رهبر شایسته‌ای انتظار ندارد که کسی کامل باشد. آماده‌سازی به این روش باعث می‌شود آن‌ها به چیزی اشاره کنند که شما از قبل با آن روبرو شده‌اید. با این وجود اگر آن‌ها همچنان به نوعی ضعف اشاره کنند، پاسخ دهید: «این دیدگاه من در مورد وضعیت و گزینه‌های ما برای حل آن است. شما چگونه فکر می‌کنید؟ آیا چیز دیگری وجود دارد که باید در نظر بگیرم؟»

برای جواب‌های متقابل برنامه‌ریزی داشته باشد

افراد خودشیفته

افراد خودشیفته همیشه چیزی پیدا می‌کنند که به ضرر شما باشد. در جواب به این رفتار آن‌ها بگویید: «به نکته عالی اشاره کردی! من در حال حاضر سطح جزئیات شما را ندارم. در مورد آن تحقیق خواهم کرد و با ارزیابی و توصیه‌های خود به شما ارجاع می‌کنم.»

متاسفانه گاهی اوقات این افراد به رفتارهای نامطلوب خود ادامه می‌دهند. مطمئنا برای این شرایط نیز دستور کار دیگری وجود دارد و احتمالا بهترین گزینه این است که به آن‌ها اجازه دهید نمایش خود را به پایان برسانند. پس از آن، اگر احساس شود که از خطوط احترام و نجابت انسانی عبور کرده، ممکن است یک بار دیگر بخواهید نقش خود و اینکه شرکت باعث رشد شما می‌شود را مورد بررسی قرار دهید.

انتقاد کردن از خودتان را متوقف کنید

افراد خودشیفته

ممکن است پس از روبرو شدن با افراد خودشیفته در گذشته، احساس انتقاد کننده‌ای از خود داشته باشد که عملکرد کلی شما را زیر سوال می‌برد. با این وجود ممکن است فکر کنید که سخت‌گیر بودن نسب به خود، باعث می‌شود هشیار بمانید و عملکرد خوب خود را حفظ کنید. با این حال، انتقاد از خود می‌تواند با کاهش انگیزه، بدتر کردن خویشتن‌داری و جلوگیری از رسیدن به هدف نتایج عکس داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی