ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آلمان درباره رفتارهای ضدرقابتی اپل در زمینه اپ استور، خدمات و محصولات تحقیق می‌کند

سازمان اتحادیه فدرال آلمان امروز اعلام کرد که پرونده‌ای را علیه اپل به جریان می‌اندازد تا درباره رفتارهای ضدرقابتی این شرکت در اپ استور و خدمات و محصولات آن تحقیق کند. این سازمان آلمانی امروز ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

سازمان اتحادیه فدرال آلمان امروز اعلام کرد که پرونده‌ای را علیه اپل به جریان می‌اندازد تا درباره رفتارهای ضدرقابتی این شرکت در اپ استور و خدمات و محصولات آن تحقیق کند.

این سازمان آلمانی امروز با انتشار یک بیانیه خبری گفت تحقیقات آن‌ها مشخص می‌کند که این غول فناوری آمریکایی از طریق اکوسیستم خود بر بازار سیطره دارد و می‌تواند صحنه رقابت را برای سایر شرکت‌ها دشوار کند یا نه. مدیر سازمان اتحادیه فدرال آلمان گفت:

«حالا بررسی خواهیم کرد تا ببینیم اپل با سیستم عامل انحصاری iOS اکوسیستمی دیجیتالی برای آیفون ساخته که در چند بازار گسترش یافته باشد یا نه. اپل تبلت، کامپیوتر و محصولات پوشیدنی می‌سازد و خدمات متنوعی را برای این دستگاه‌ها ارائه می‌کند. این شرکت فناوری علاوه بر تولید محصولات سخت‌افزاری گوناگون، اپ استور، آی‌کلاود، اپل‌کر، اپل موزیک، اپل آرکید، اپل تی‌وی و محصولات دیگری را از طریق کسب و کار خدمات خود ارائه می‌کند. ما در کنار ارزیابی جایگاه شرکت در این حوزه‌ها، یکپارچگی گسترده محصولات آن‌ها در بازار، وسعت منابع فناورانه و مالی و دسترسی اپل به اطلاعات را بررسی می‌کنیم. تمرکز اصلی تحقیقات بر عملکرد اپ استور خواهد بود چون این کسب و کار، اپل را از جنبه‌های مختلف به اثرگذاری بر فعالیت‌های تجاری شرکت‌های دیگر قادر می‌سازد.»

در این بیانیه خبری گفته نشده که خروجی این تحقیقات چه می‌تواند باشد، اما اگر تشخیص داده شود که اپل بر بازار سیطره دارد، شاید جلوی برخی از سیاست‌های این شرکت گرفته شود. سازمان اتحادیه فدرال آلمان می‌گوید شکایت‌های مختلفی را برای رفتارهای ضدرقابتی اپل به‌خصوص درباره قابلیت جدید شفافیت ردیابی اپ در iOS دریافت کرده است.

به گفته این سازمان، شکایت دیگری که به دست آن‌ها رسیده، مربوط به نصب پیش‌فرض اپ‌های اپل روی دستگاه‌های این شرکت بوده است. سازمان اتحادیه فدرال با اشاره مستقیم به تبصره 19a از قانون رقابت آلمان می‌گوید سوءاستفاده از جایگاه غالب بر بازار ممنوع است و این احتمال وجود دارد که اپل به نحوی قوانین را زیر پا گذاشته باشد.

این سازمان همچنین می‌خواهد درگیری‌های اخیر بر سر سیستم پرداخت درون برنامه‌ای اپل را مورد بررسی قرار دهد تا ببیند کارمزد ۳۰ درصدی اپل واقعا منطقی است و به بازار اپلیکیشن‌ها کمک می‌کند یا نه.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ubinotech
    Ubinotech | ۱ تیر ۱۴۰۰

    اپل انحصارگر آشغال

مطالب پیشنهادی