ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این ربات تویوتا هنگام تمیز کردن خانه، از خودش ویدیوی سلفی می‌گیرد [تماشا کنید]

ربات‌ها در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیر داشته‌اند. حالا تویوتا توانسته یک ربات را به گونه‌ای آموزش دهد که در هنگام تمیز کردن خانه، از خودش ویدیوی سلفی هم بگیرد. شرکت‌های مختلفی روی ربات‌ها کار می‌کنند ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ تیر ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

ربات‌ها در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیر داشته‌اند. حالا تویوتا توانسته یک ربات را به گونه‌ای آموزش دهد که در هنگام تمیز کردن خانه، از خودش ویدیوی سلفی هم بگیرد.

شرکت‌های مختلفی روی ربات‌ها کار می‌کنند و می‌خواهند هرچه زودتر بر مشکلاتی که این صنعت با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند، غلبه کنند. حالا تویوتا ویدیویی از یک ربات منتشر کرده که می‌تواند هم سطوح را تمیز کند و هم از خودش ویدیوی سلفی بگیرد.

به گفته تویوتا، اکثر ربات‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده‌اند که بتوانند به اشیا مقابلشان واکنش نشان دهند. ربات‌ها همچنین اکثرا نمی‌توانند میان اشیاء واقعی و انعکاس آن‌ها تفاوت قائل شوند. برای مثال برخی مواقع ربات‌ها نمی‌توانند در مقابله با لیوان‌ها یا تسترهای براق به درستی کار کنند.

حالا تویوتا می‌گوید توانسته با توسعه یک روش آموزش جدید، بر چنین مشکلی غلبه کند. این تکنیک به ربات‌ها اجازه می‌دهد که هندسه سه بعدی صحنه را درک کنند و همچنین اشیاء و سطوح را هم تشخیص دهند.

در ویدیوی منتشر شده از سوی تویوتا، ربات این کمپانی ژاپنی هندسه سه‌بعدی المان‌های مختلف در خانه را مشاهده می‌کند و می‌تواند تمام سطوح قابل تمیز کردن خانه مانند میزها را تشخیص دهد. این ربات همچنین قادر به شناسایی شیشه‌های شفاف است و می‌تواند آن‌ها را جابه‌جا کند.

ربات تویوتا

معاون ریاست بخش رباتیک «TRI»، «مکس باجراچاریا» آموزش ربات‌ها برای خانه‌ها را کاری چالش‌برانگیز عنوان کرده:

«آموزش ربات‌ها برای درک نحوه کار در محیط خانگی چالش‌های مخصوص به خودش را دارد، چرا که در خانه با تنوع و پیچیدگی زیادی روبه‌رو هستیم و حتی وظایف کوچک هم می‌توانند به یک چالش بزرگ تبدیل شوند.»

تیم باجراچاریا می‌خواهد توانایی‌های ربات‌ها را به گونه‌ای بهبود دهند که بتوانند به انسان‌ها کمک کنند و توانایی‌های ما را تقویت کنند. برای مثال ربات‌های این تیم می‌خواهند به افراد مسن کمک کنند. حالا دستاورد اخیر تویوتا می‌تواند چنین هدفی را دست‌یافتنی‌تر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی