ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ از جدیدترین تراشه‌های 5G خود رونمایی کرد

سامسونگ پیش از برگزاری کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۱، از سه چیپ 5G جدید رونمایی کرده که باعث حضور قدرتمندتر آن در بازار می‌شود. اگرچه شبکه 5G هنوز به بسیاری از کشورها راه پیدا نکرده و ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲ تیر ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

سامسونگ پیش از برگزاری کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۱، از سه چیپ 5G جدید رونمایی کرده که باعث حضور قدرتمندتر آن در بازار می‌شود.

اگرچه شبکه 5G هنوز به بسیاری از کشورها راه پیدا نکرده و حتی در کشورهای پیشرفته هم چندان عمومیت پیدا نکرده، اما شرکت‌ها همچنان روی آن کار می‌کنند و محصولات جدید می‌سازند. علاوه بر این، مودم‌های 5G جدید می‌توانند تاثیر چشمگیری روی عملکرد لوازم الکترونیکی مانند گوشی‌ها و تبلت‌ها داشته باشند.

حالا سامسونگ از نسل دوم مودم 5G روی چیپ خود رونمایی کرده که در کنار دو برابر کردن ظرفیت تراشه باندپایه، نصف مدل قبلی انرژی مصرف می‌کند. انتظار می‌رود این تراشه در نسل جدید باکس 5G کامپکت ماکرو قرار بگیرد تا پهنای باند بالا، فرکانس بیشتر و مصرف انرژی پایین‌تر داشته باشد.

سامسونگ همچنین از نسل جدید «مدار مجتمع فرکانس رادیویی موج میلی‌متری» (RFIC) رونمایی کرده که آنتن‌های کوچکتری دارد و همچنین انرژی پایین‌تری مصرف می‌کند. محصول بعدی یک فرانت اند دیجیتال/آنالوگ با یک RFIC است که با وجود کاهش اندازه، پهنای باند را دو برابر می‌کند. با بهره‌مندی از یک آنتن رادیویی فشرده، با ابعاد کوچکتری روبه‌رو هستیم و راحت‌تر می‌توان از آن‌ها در شبکه‌ها استفاده کرد.

تراشه‌های 5G سامسونگ

سامسونگ در کنار معرفی از این تراشه‌های 5G‌ جدید، اشاره‌ای به برنامه‌هایش برای شبکه 6G هم کرده. کره‌ای‌ها فرکانس بی‌سیم بالای تراهرتز را مورد بررسی قرار داده‌اند و یک ارتباط بی‌سیم ۱۴۰ گیگاهرتزی را هم آزمایش کرده‌اند.

به گفته سامسونگ، شبکه 6G به واقعیت ترکیبی، هولوگرام و نسخه‌های دیجیتالی فناوری واقعی کمک می‌کند. فاصله طولانی تا ارائه شبکه 6G باقی مانده، با این وجود شرکت‌ها شروع به کار روی آن کرده‌اند و ظاهرا چین می‌خواهد مانند شبکه 5G، در این فناوری جدید هم پیشتاز باشد.

این تجهیزات بک اند سامسونگ منجر به پوشش بیشتر و سریعتر شبکه 5G برای گوشی‌های هوشمند و محصولات دیگر می‌شود. کره‌ای‌ها با توجه به تحریم‌ها و ممنوعیت‌ها علیه هواوی، می‌خواهند حضور پررنگ‌تری در بازار داشته باشند و با محصولات متنوع، به سهم بیشتری دست یابند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • sarajh5264
    sarajh5264 | ۲ تیر ۱۴۰۰

    بسیارعالی ممنون https://behido.com/webdesign/

    • mehdibayati
      mehdibayati | ۱۳ تیر ۱۴۰۰

      خیلی جالب بود https://arsanet.org/web-design/

مطالب پیشنهادی