ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم کوک در تماس مستقیم با نمایندگان کنگره، درباره قوانین ضدانحصار ابراز نگرانی کرد

مدیرعامل اپل شخصا در گفتگو با «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و سایر اعضای کنگره در خصوص قوانین احتمالی برای مقابله با انحصارگرایی ابراز نگرانی کرد. تیم کوک ظاهرا چند روز پس از معرفی ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲ تیر ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

مدیرعامل اپل شخصا در گفتگو با «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و سایر اعضای کنگره در خصوص قوانین احتمالی برای مقابله با انحصارگرایی ابراز نگرانی کرد. تیم کوک ظاهرا چند روز پس از معرفی قوانین ضدانحصار با پلوسی تماس گرفته و در این رابطه با او صحبت کرده است.

به گزارش نیویورک تایمز، تیم کوک در گفتگو با نانسی پلوسی اعلام کرده که قوانین مقابله با انحصارگرایی عجولانه تنظیم شده و موجب جلوگیری از رشد نوآوری می‌شود. به گفته پنج فرد آگاه به این گفتگو، مدیرعامل اپل در بخش‌هایی از این مکالمه گفته که قوانین مدنظر مجلس با ایجاد اختلال در سرویس‌هایی که آیفون را جذاب کرده است، باعث دردسر کاربران می‌شود.

در آن سو، خانم پلوسی نگرانی‌های تیم کوک را رد و با پیشنهاد او برای به تعویق انداختن فرآیند بررسی طرح‌های قانونی مخالفت کرده است. رئیس مجلس آمریکا از کوک خواست که به وضوح انتقادات خود را به مفاد و محتوای این قوانین را اعلام کند.

افزون بر این، گفته می‌شود که کوک با چند نماینده دیگر کنگره هم صحبت کرده تا از پیامدهای تصویب عجولانه قوانین ضدانحصار به آن‌ها هشدار دهد. با این حال، مشخص نیست که مدیرعامل اپل به جز پلوسی با چه افراد دیگری حرف زده است.

اپل در عین حال در حال همکاری با گروه‌های لابی‌گری است تا در مقابل قوانین ضدانحصارگرایی بایستد. «مورگان رید»، رئیس App Association، سازمانی تحت حمایت اپل و سایر شرکت‌های فناوری و مخابراتی، در نامه‌ای به قانون‌گذاران گفته بود که تجزیه پلتفرم‌ها و محدودسازی خدمات شرکت‌ها در نهایت به مردم آسیب خواهد زد.

تیم کوک تنها مسئول بلندرده شرکت‌های فناوری نیست که با قوانین جدید مخالفت کرده است. پیش‌تر «کنت واکر»، مدیر ارشد امور جهانی گوگل هم با قانون‌گذاران تماس گرفته و انتقادات خود را مطرح کرده بود.

یکی از طرح‌هایی که در قوانین پیشنهادی مجلس آمریکا آمده، اپل را از فروش دستگاه با نصب پیش‌فرض اپلیکیشن‌ها منع می‌کند. پس طبیعی است که شرکت‌ها به تکاپو افتاده باشند تا جلوی اجرایی شدن این قوانین را بگیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی