ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیت کوین
تکنولوژی

السالوادور به شهروندان خود معادل ۳۰ دلار بیت کوین می‌دهد

رئیس جمهور السالوادور از تصمیم جدید این کشور مبنی بر پرداخت معادل ۳۰ دلار بیت کوین به شهروندان بالغ خبر داد و کیف پول دیجیتال «Chivo» سازگار با دستگاه‌های اندرویدی و iOS را معرفی کرد. ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۴ تیر ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

رئیس جمهور السالوادور از تصمیم جدید این کشور مبنی بر پرداخت معادل ۳۰ دلار بیت کوین به شهروندان بالغ خبر داد و کیف پول دیجیتال «Chivo» سازگار با دستگاه‌های اندرویدی و iOS را معرفی کرد.

شهروندان السالوادور به محض باز کردن حساب کاربری در این کیف پول دیجیتالی، هدیه خود را دریافت خواهند کرد. هنگام نصب و ایجاد حساب کاربری برای این کیف پول از کاربران خواسته می‌شود شماره شناسایی سالوادور (DUI) و شماره تلفن خود را وارد کنند. رئیس جهور این کشور معتقد است که این تصمیم السالوادوری‌ها را تشویق می‌کند تا به استفاده از رمزارزها روی آورند. وی نحوه استفاده از کیف پول را با جزئیات کامل در تلویزیون ملی این کشور توضیح داد.

بیت کوین

شهروندان همچنین می‌توانند بیت کوین خود را بلافاصله به دلار آمریکا تبدیل کنند. رئیس جمهور السالوادور در سخنان خود خاطر نشان کرد که این کیف پول داده‌‌های کاربران را جمع آوری نمی‌کند و با آن امکان پرداخت و ارسال پول با کمک کدهای QR انجام می‌شود، همچنین امکان خرید و فروش بزرگترین رمزارزها نیز وجود دارد.

ابوکیله رئیس جمهور السالوادور همچنین اعلام کرد که قانون استفاده از بیت کوین در السالوادور شهریور یا مهر ماه سال جاری اجرایی می‌شود. اپلیکیشن کیف پول Chivo نیز از همان زمان به پلی استور گوگل و اپ استور اپل اضافه خواهد شد.

ابوکیله رئیس جمهور السالوادور در اواسط خرداد ماه جزئیات لایحه‌ای را عنوان کرد که به موجب آن بیت‌کوین هم در کنار دلار آمریکا به پول رسمی این کشور تبدیل می‌شود. تنها چند روز بعد ۶۲ نفر از نمایندگان کنگره این کشور با قانونی شدن پذیرش بیت‌کوین موافقت کردند و در نهایت بیت کوین به پول قانونی کشور السالوادور تبدیل شد.

ابوکیله هنگام اعلام چنین تصمیمی گفته بود:

«تصویب این لایحه موجب افزایش پوشش خدمات مالی، سرمایه‌گذاری، گردشگری و توسعه اقتصادی برای کشورمان خواهد شد. دولت در زمان هر تراکنش تعویض‌پذیری بر اساس ارزش دقیق دلاری را تضمین خواهد کرد.»

هرچند قیمت بیت‌کوین طی چند ماه گذشته روند متفاوتی را تجربه کرده است، برنامه السالوادور برای جلوگیری از اثرات منفی نوسان قیمت در بازار رمزارزهای هنوز مشخص نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی