ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ویرجین گلکتیک برای ارسال مسافران به فضا مجوز گرفت

اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) برای حمل و نقل مسافر با فضاپیمای VSS شرکت ویرجین گلکتیک چراغ سبز نشان داد. این شرکت قبلا مجوز انجام پروازهای آزمایشی با خلبانان و فضانوردان را در اختیار داشت ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۶ تیر ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) برای حمل و نقل مسافر با فضاپیمای VSS شرکت ویرجین گلکتیک چراغ سبز نشان داد. این شرکت قبلا مجوز انجام پروازهای آزمایشی با خلبانان و فضانوردان را در اختیار داشت اما حالا با این مجوز می‌تواند مسافران عادی و تجاری را حمل و نقل کند.

ویرجین گلکتیک با این مجوز به اولین شرکت مسافربری فضایی تبدیل می‌شود و می‌تواند مثل خطوط هواپیمایی لقب خط فضایی را دریافت کند. این شرکت می‌خواهد امکان ارسال گردشگران و محققان فضایی به مدار زمین را فراهم ساخته و طی یک پرواز تقریبا ۲ ساعته تجربه‌ای بی‌نظیر را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد.

چراغ سبز FAA گام مهمی در ادامه مسیر ویرجین گلکتیک به حساب می‌آید اما آخرین گام نخواهد بود. این شرکت هنوز برای ارسال مسافر به مدار باید سه پرواز آزمایشی دیگر انجام دهد. این پروازها اولین پروازهای سرنشین‌دار فضاپیمای ویرجین خواهند بود و نخستین آن‌ها احتمالا در تابستان امسال انجام می‌شود.

ویرجین گلکتیک

«مایکل کالگلیزر»، مدیر ارشد اجرایی ویرجین گلکتیک می‌گوید: «از نتایج جدیدترین پرواز آزمایشی خود که توانست به اهداف پروازی ما دست پیدا کند، رضایت بالایی داریم. این پرواز عملکرد بی‌نقصی داشت و نتایجش ایمنی و برازندگی سیستم پرواز ما را نشان می‌دهد. تاییدیه امروز FAA برای برنامه تجاری ما، در کنار موفقیت پرواز آزمایشی ۲۲ مه، در مسیر حرکت به سمت اولین پرواز آزمایشی در تابستان امسال به ما اطمینان می‌بخشد.»

پیش‌تر در گزارشی ادعا شده بود که «سر ریچارد برنسون»، یکی از بنیانگذاران ویرجین گلکتیک در پرواز آزمایشی بعدی این شرکت حضور خواهد داشت. این پرواز احتمالا در تاریخ ۴ ژوئیه مصادف با ۱۳ تیر انجام می‌شود. اگر این پرواز با موفقیت در همان تاریخ انجام شود، برنسون حتی از جف بزوس هم پیشی خواهد گرفت، چون بزوس قرار است در تاریخ ۲۹ تیر با فضاپیمای نیو شپرد بلو اوریجین به مدار زمین برود.

ویرجین گلکتیک هنوز رسما تاریخ پرواز بعدی خود را اعلام نکرده، اما برخی منابع مدعی‌اند که گزارش مربوط به سفر ریچارد برنسون در تاریخ ۱۳ تیر کذب است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی