ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موتور اسپرت

طعنه مرسدس AMG به رکوردشکنی پورشه ۹۱۱ GT2 RS در پیست نوربرگ‌رینگ

چند روز پیش شرکت پورشه اعلام کرد با مدل ۹۱۱ GT2 RS رکورد سریع‌ترین خودروی تولید انبوه پیست نوربرگ‌رینگ را از چنگ مرسدس AMG GT Black Series خارج کرده و حالا این عنوان را در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ تیر ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

چند روز پیش شرکت پورشه اعلام کرد با مدل ۹۱۱ GT2 RS رکورد سریع‌ترین خودروی تولید انبوه پیست نوربرگ‌رینگ را از چنگ مرسدس AMG GT Black Series خارج کرده و حالا این عنوان را در اختیار دارد. اما ظاهرا رکوردشکنی پورشه چندان به مذاق مرسدس AMG خوش نیامده و این شرکت با انتشار پستی در فیسبوک رقیب خود را به چالش کشیده است.

مدیران مرسدس AMG اعتقاد دارند پورشه 911 GT2 RS رکوردشکن استاندارد نبوده، زیرا با قطعات ساخت شرکت Manthey Racing ارتقا یافته است. این در حالی است که GT Black Series بدون هر گونه تیونینگ و در شرایط استاندارد رکورد خود را ثبت کرده بود.

در پست منتشر شده، مرسدس AMG ضمن استفاده از لحنی دوستانه به پورشه تبریک گفته است، اما در عین حال به شکلی طعنه‌آمیز رکوردشکنی 911 GT2 RS را زیر سوال برده و تاکید کرده این خودرو در شرایط استاندارد کارخانه‌ای نیست.

با آنکه شاید عده زیادی از علاقه‌مندان و کارشناسان با مرسدس AMG توافق داشته باشند، ولی باید گفت Manthey 911 GT2 RS یک خودروی خیابانی محسوب شده و مانعی قانونی برای تردد آن در مسیرهای عمومی وجود ندارد. این نسخه برای مشتریان اروپایی از طریق سری لوازم جانبی Tequipment قابل سفارش بوده و شامل وارانتی شرکت پورشه نیز می‌شود.

البته باید این را نیز پذیرفت GT Black Series یک محصول کامل از AMG است، ولی این مساله در رابطه با 911 GT2 RS صدق نمی‌کند، چرا که بازنگری‌هایی توسط شرکت Manthey Racing در آن انجام شده.

بد نیست اشاره کنیم AMG GT Black Series رکورد 6 دقیقه 48 ثانیه را در پیست 12.8 مایلی (20.8 کیلومتری) نوربرگ‌رینگ ثبت کرده، این رقم برای پورشه GT2 RS برابر با 6 دقیقه و 43 ثانیه است. نکته جالب اینکه برخلاف بسیاری از رقبا که موتور آنها در قسمت میانی یا عقب قرار دارد، موتور AMG GT Black Series در جلو نصب شده است. نزدیک‌ترین رکوردی که توسط یک خودروی موتور جلو ثبت شده، 7 دقیقه و یک ثانیه بوده و به داج وایپر ACR تعلق دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی