ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موتور اسپرت

مسابقه درگ بوگاتی شیرون و خودروی فرمول یک ردبول [تماشا کنید]

مت واتسون و دیگر همکاران وی در وبسایت Carwow که علاقه زیادی به مسابقات درگ دارند، این بار به سراغ بوگاتی شیرون رفته و آن را در برابر خودروی فرمول یک ردبول قرار داده‌اند. ویدیوی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ تیر ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۵

مت واتسون و دیگر همکاران وی در وبسایت Carwow که علاقه زیادی به مسابقات درگ دارند، این بار به سراغ بوگاتی شیرون رفته و آن را در برابر خودروی فرمول یک ردبول قرار داده‌اند. ویدیوی این رویارویی به یکی از سوژه‌های داغ شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده، طوری که اندکی پس از بارگذاری رتبه اول را در بین پربازدیدهای یوتیوب کسب کرد.

خودرویی که ردبول در اختیار Carwow گذاشته، حامل کد RB7 بوده و در رقابت‌های سال 2011 به مقام قهرمانی دست پیدا کرده است. موتور 2.4 لیتری V8 و تنفس طبیعی این خودرو 750 اسب بخار قدرت دارد و نیروی تولیدی آن به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. وزن این خودرو فقط 650 کیلوگرم است و مت واتسون قیمت آن را 62.5 میلیون پوند تخمین می‌زند.

در مقابل بوگاتی شیرون 1995 کیلوگرم وزن دارد و موتور 16 سیلندر آن 1479 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. برخلاف RB7 هر چهار چرخ این ابرخودروی فرانسوی از نیروی تولیدی موتور بهره‌مند هستند.

وظیفه هدایت خودروی فرمول یک ردبول، به قهرمان اسبق این رقابت‌ها یعنی دیوید کولتارد سپرده شده، بوگاتی شیرون هم توسط مالک جوان آن هدایت می‌شود. با این پیش‌زمینه حالا دعوت می‎‌کنیم این رویارویی بسیار هیجان‌انگیز و پربازدید را تماشا فرمایید.

چنانچه به هر دلیلی امکان تماشای ویدیوی فوق را ندارید، باید اشاره کنیم مت واتسون سه بار بین شیرون و RB7 مسابقه درگ برگزار می‌کند که در هر سه بار، این خودروی فرمول یک ردبول است که زودتر به خط پایان مسیر یک چهارم مایل می‌رسد. البته در برخی تلاش‌ها و در ابتدای حرکت شیرون از رقیب خود پیش می‌افتد، اما نمی‌تواند برتری خود را تا پایان حفظ کند. رکورد ثبت شده برای این دو خودرو در مسافت یک چهارم مایل عبارتند از 9.2 و 9.6 ثانیه.

اما در مسابقه درگ با سرعت اولیه 50 مایل (80 کیلومتر) در ساعت که در مسافت یک مایل (1.6 کیلومتر) برگزار می‌شود، بوگاتی شیرون قدرت‌نمایی کرده و علی‌رغم عقب افتادن در ابتدا، زودتر از رقیب و با سرعت 205 مایل (330 کیلومتر) از خط پایان عبور می‌کند.

در بخش ترمزگیری با سرعت 100 مایل یا 160 کیلومتر خودروی ردبول RB7 در مسافت کوتاه‌تری متوقف شده و پیروز مسابقه می‌شود. با اینحال باید اذعان کرد که با توجه به وزن بسیار بیشتر بوگاتی که در حدود سه برابر بیشتر از خودرو فرمول یک مورد بررسی است، عملکرد سیستم ترمز شیرون واقعا خارق العاده به نظر می رسد، چرا که میزان اختلاف مسافت ترمز گیر در قیاس با وزن دو خودرو چندان زیاد نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hamed913
    hamed913 | ۸ تیر ۱۴۰۰

    واقعا فوق‌العاده بودن مسابقات فرمول یک کمتر تو ایران طرفدار داره ولی امیدوارم بیشتر بهش توجه بشه بوگاتی هم چه چیزی ساخته💯

مطالب پیشنهادی