ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت آفیس با طراحی جدید و یک نسخه ۶۴ بیتی مخصوص آرم منتشر شد

مایکروسافت پس از معرفی ویندوز ۱۱، اکنون اعلام کرده نسخه جدید آفیس با طراحی جدید و مدرن، دارای یک نسخه بومی ۶۴ بیتی مبتنی بر آرم نیز خواهد بود که تجربه کاربری بهتری را برای ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۸ تیر ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

مایکروسافت پس از معرفی ویندوز ۱۱، اکنون اعلام کرده نسخه جدید آفیس با طراحی جدید و مدرن، دارای یک نسخه بومی ۶۴ بیتی مبتنی بر آرم نیز خواهد بود که تجربه کاربری بهتری را برای فایل‌های بزرگ یا حاوی عکس‌های متنوع در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این نسخه از افزونه‌های ۶۴ بیتی نیز پشتیبانی می‌کند.

در حال حاضر تنها نسخه بتا آفیس جدید در اختیار آفیس اینستایدرها قرار دارد. ردموندی نسخه جدید آفیس را با طراحی متفاوتی نسبت به نسل قبلی در دسترس کاربران قرار می‌دهند. این نسخه با طراحی وام گرفته از ویندوز ۱۱، در نسخه ویندوز ۱۰ و همچنین نسخه پیش نمایش ویندوز ۱۱ قابل استفاده است.

علاوه بر طراحی جدید و مدرن‌تر، ویژگی‌هایی همچون حالت تاریک و روشن همگام سازی شده با ویندوز را در اختیار قرار می‌دهد تا حین باز کردن فایل‌های آفیس در شب هنگام، چشم کاربر اذیت نشود.

مایکروسافت از صحبت در مورد نسخه آرم ویندوز ۱۱ شانه خالی نکرده و فهرستی از پردازنده‌هایی که از این نسخه پشتیبانی می‌کنند را نیز منتشر کرده است که در بین آنها تراشه‌های کوالکام و سرفیس پرو ایکس مبتنی بر آرم نیز دیده می‌شود.

البته شاید کمی ناخوشایند باشد که مدت زمان زیادی طول کشید تا نسخه ۶۴ بیتی آرم آفیس به ویندوز بیاید. سیستم‌های مک M1 اواخر سال گذشته میلادی نسخه بومی را دریافت کردند.

علاوه بر این، ظاهرا برخی ویژگی‌هایی که مایکروسافت از آنها نام برده،‌ هنوز به نسخه آفیس آرم اضافه نشده‌‌اند. البته این نکته را نیز در نظر باید گرفت که در حال حاضر تنها نسخه بتا منتشر شده و ممکن است در نسخه اصلی این موارد تغییر کند.

مایکروسافت همراه با ویندوز ۱۱ چند نرم افزار پیش فرض دیگر را نیز با رابط کاربری Fluent ارائه می‌دهد. این برنامه ها شامل برنامه‌های دسکتاپ آفیس از جمله ورد، اکسل، پاورپوینت، وان نوت، اوت لوک، اکسس، پابلیشر، ویزو پروجکت می شوند. با کلیک روی نماد گوشه سمت راست بالا، پنجره «به زودی» برای برنامه‌های ورد، اکسل، پاورپوینت و وان نوت باز می‌شود ولی برای اکسس، پابلیشر، پروجکت و ویزیو در دسترس نیست.

کاربرانی که می‌‌خواهند آفیس ۶۴ بیتی را روی دستگاه ویندوزی مبتنی بر آرم تست کنند، ضمن حضور در برنامه آفیس اینستایدر لازم است نسخه پیش نمایش ویندوز ۱۱ را نیز اجرا کنند. به علاوه، این کاربران لازم است قبل از نصب مجدد آفیس و به‌روزرسانی نسخه بتا،‌ نسخه ۳۲ بیتی آفیس را که ممکن است قبلا نصب کرده باشند،‌ حذف کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی