ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

روزی تاریخی برای اپل؛ ۱۴ سال پیش اولین آیفون وارد بازار شد

اپل اولین گوشی آیفون خود را ۱۴ سال قبل در تاریخ ۲۹ ژوئن ۲۰۰۷ برابر با ۸ تیرماه ۱۳۸۶ به بازار عرضه کرد. هیچکس تصور نمی‌کرد که بعد از گذشت کمتر از دو دهه اپل ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۹ تیر ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

اپل اولین گوشی آیفون خود را ۱۴ سال قبل در تاریخ ۲۹ ژوئن ۲۰۰۷ برابر با ۸ تیرماه ۱۳۸۶ به بازار عرضه کرد. هیچکس تصور نمی‌کرد که بعد از گذشت کمتر از دو دهه اپل بتواند در بازار موبایل چنین جایگاهی را از آن خود کند.

اولین نسل گوشی‌های آیفون از نظر طراحی و مشخصات به صورت حیرت انگیزی با نسل جدید تفاوت دارد. اپل اولین نسخه آیفون خود را در حجم بسیار محدودی به بازار عرضه کرد،‌ حال آنکه اکنون میلیون‌ها نفر در سراسر جهان اقدام به خرید جدیدترین نسخه موبایل آیفون می‌کنند.

در مقطع زمانی که اپل نخستین گوشی آیفون را به بازار عرضه کرد، بسیاری از کاربران انتقادهای بسیاری را در مورد آن مطرح کردند. در آن زمان بهترین موبایل‌های بازار ویژگی‌هایی را داشتند که آیفون از آنها بی‌بهره بود. برای مثال باتری آیفون قابل تعویض نبود، دستگاه فاقد کیبورد فیزیکی بود و امکان اضافه کردن ظرفیت حافظه مقدور نبود. از همه مهمتر نخستین گوشی آیفون اپل بدون اپ استور در دسترس کاربران قرار گرفته بود و فقط با اپراتور مخابراتی AT&T آمریکا کار می‌کرد.

اولین نسخه آیفون با قیمت ۴۹۹ دلار برای نسخه ۴ گیگابایتی و ۵۹۹ دلار برای نسخه ۸ گیگابایتی به فروش رسید. حال آنکه آیفون ۱۲ با حافظه ۶۴ گیگابایتی با قیمت ۷۹۹ دلار در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. وزن نخستین نسل آیفون نیز ۱۶۲ گرم بود که در مقایسه با آیفون ۱۲ با وزن ۱۳۵ گرم، سنگین‌تر بوده است.

اولین آیفون

نخستین نسل آیفون از نمایشگر ۳.۵ اینچی و دوربین ۲ مگاپیکسلی در پنل پشتی بهره می‌برد. حال آنکه امروز می‌بینیم گوشی‌های نسل جدیدتر آیفون از کیفیت تصویربرداری بالایی برخوردار هستند و نمایشگرهای بزرگ‌تری دارند.

در سال ۲۰۰۷ برخی تحلیلگران بر این باور بودند که هیچ شانسی برای آیفون در بازار وجود ندارد و نمی‌‌تواند سهم قابل توجهی از فروش بازار را از آن خود کند. اکنون بعد از گذشت ۱۴ سال، همه چیز به شدت تغییر کرده و اپل موفق به فروش ۱.۳ میلیارد دستگاه گوشی آیفون در سراسر جهان شده است.

اپل که در ابتدای مسیر خود مجبور شد نسل اول آیفون را زیر قیمت تعیین شده بفروشد، اکنون با چنین نگرانی‌هایی دست و پنجه نرم نمی‌‌کند. بعد از فروش نسل اول مشکلات جدیدی برای اپل به وجود آمد و به گفته استیو جابز، اپل صدها ایمیل از خریداران ناراضی و عصبانی دریافت کرده بود.

اکنون کوپرتینویی‌ها در جایگاهی ایستاده‌اند که به فتح قله‌های جدید و توسعه فناوری‌های نوین می‌اندیشند. شاید ۱۴ سال قبل کسی تصور نمی‌کرد این شرکت بتواند با گذشت کمتر از دو دهه چنین جایگاهی برای خود ایجاد کند و باارزش‌ترین کمپانی جهان شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ahmd
    Ahmd | ۹ تیر ۱۴۰۰

    اولین ایفون صفحه ۳.۵ اینچی داشت نه ۴.۵ اینچی 😒
    این اشتباهات از شما که اخبار تک منتشر میکنید بعیده

مطالب پیشنهادی