ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل شرکت ویرجین گلکتیک قبل از جف بزوس به فضا می‌رود

«ریچارد برنسون»، مدیرعامل شرکت خصوصی فضایی ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) قصد دارد تا سفر فضایی خود را پس از سال‌ها تلاش در ۲۰ تیر ۱۴۰۰ انجام دهد و با این حساب ۹ روز زودتر از ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۱۱ تیر ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

«ریچارد برنسون»، مدیرعامل شرکت خصوصی فضایی ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) قصد دارد تا سفر فضایی خود را پس از سال‌ها تلاش در ۲۰ تیر ۱۴۰۰ انجام دهد و با این حساب ۹ روز زودتر از جف بزوس به فضا می‌رود.

این شرکت پس از ۱۶ سال تحقیق و آزمایش بالاخره در ردیف پیشتازان صنعت فضا قرار گرفت. این ماموریت که یونیتی۲۲ نام دارد، ۲۲امین پرواز آزمایشی راکت VSS Unity و در واقع چهارمین پرواز سرنشین‌دار این شرکت است. همچنین این اولین ماموریتی است که موسس شرکت ویرجین گلکتیک همراه با آن سفری ورای زمین انجام می‌دهد.

این شرکت در برنامه خود سه پرواز آزمایشی دیگر دارد تا بتواند پروازهای سرنشین‌دار تجاری خود را با آمادگی بیشتری انجام دهد. پرواز تجاری فرصتی است تا افرادی دیگر جز دانشمندان و مهندسان، سفری به فضا داشته باشند و برای لحظاتی ریزگرانش (microgravity) را در مدار زمین با منظره‌ای کم نظیر تجربه کنند. یونیتی۲۲ یکی از سه پرواز آزمایشی است که قبل از پروازهای تجاری انجام می‌شود. این ماموریت با حضور ریچارد برنسون و پنج کارمند دیگر این شرکت انجام خواهد شد.

هدف این ماموریت بررسی کابین و تجربه مشتری حین پرواز است. با این حال به نظر می‌رسد که زمانبندی پرواز تحت تاثیر مسابقه‌ای بین میلیاردرها قرار گرفته است. از آنجایی که شرکت‌های بلو اوریجین و اسپیس ایکس قصد دارند تا آخر سال میلادی توریسم فضایی را آغاز کنند، شرکت ویرجین گلکتیک نیز با اعلام این خبر به صف آژانس‌های مسافرتی فضایی پیوست.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود برنسون شرکت بلو اوریجین جف بزوس را شکست خواهد داد. همچنین برنسون در ادامه اعلام این ماموریت گفت: «زمانی که بازگردم، خبر هیجان‌انگیزی را اعلام می‌کنم که به مردم بیشتری فرصت فضانورد شدن می‌دهد.»، اما هنوز دقیقا منظور برنسون مشخص نیست.

ویرجین گلکتیک این بار فرصتی را در اختیار قرار می‌دهد تا بتوانیم به صورت زنده این ماموریت را مشاهده کنیم. احتمال می‌رود که پخش زنده آن ساعت ۱۸:۳۰ روز ۲۰ تیر ۱۴۰۰ از کانال یوتیوب این شرکت آغاز شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی