ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اوپو فایند ایکس ۲ پس از بروزرسانی نرم‌افزاری به رم مجازی مجهز می‌شود

در چند سال گذشته، گوشی‌های زیادی از حافظه رم مجازی استفاده می‌کنند. اکنون گوشی پرچمدار سال گذشته اوپو یعنی ایکس ۲ نیز پس از بروزرسانی نرم‌افزاری به این قابلیت مجهز می‌شود. ویژگی حافظه رم مجازی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

در چند سال گذشته، گوشی‌های زیادی از حافظه رم مجازی استفاده می‌کنند. اکنون گوشی پرچمدار سال گذشته اوپو یعنی ایکس ۲ نیز پس از بروزرسانی نرم‌افزاری به این قابلیت مجهز می‌شود.

ویژگی حافظه رم مجازی باعث می‌شود گوشی‌ها از حافظه داخلی خود به عنوان رم استفاده کنند، بنابراین در صورت نیاز انعطاف‌پذیری و سرعت بیشتری را ارائه خواهند کرد. اکنون که این ویژگی برای گوشی فایند ایکس ۲ اوپو فعال شده است، کاربرانی که بروزرسانی نرم‌افزاری CPH2023_11.C.68 ژوئن ۲۰۲۱ را دریافت کرده باشند، می‌توانند از این ویژگی بهره ببرند.

Find X2 اوپو

نکته جالب دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد این است که این قابلیت را از طریق بخش تنظیمات دستگاه نیز می‌توان تغییر داد. برای انجام این کار پس از انجام آپدیت لازم است به بخش تنظیمات گوشی بروید و گزینه RAM option را انتخاب کنید. در این بخش می‌توانید میزان حافظه رم افزایشی مورد نیاز خود را مشخص کنید.

با استفاده از قابلیت حافظه رم مجازی در گوشی اوپو Find X2 می‌تواند رم دستگاه خود را به میزان ۷ گیگابایت افزایش دهید. البته گزینه‌های دیگری مانند ۳ گیگابایت و ۵ گیگابایت حافظه رم افزایشی نیز در دسترس کاربران قرار دارد. در حال حاضر این ویژگی فقط در برخی از گوشی‌های فایند X2 اوپو ارائه شده است و انتظار می‌رود در آینده گوشی‌های بیشتری از طریق بروزرسانی نرم‌افزاری این ویژگی را دریافت کنند.

قابل ذکر است که برادر بزرگتر این گوشی یعنی «فایند X2 پرو» اوپو هنوز این ویژگی را دریافت نکرده است. با این وجود، به نظر می‌رسد در آینده شاهد حضور این قابلیت در نسخه پرو این گوشی نیز باشیم.

گوشی رنو۶ پرو ۵G اوپو که قرار است در تاریخ ۲۳ تیرماه عرضه شود نیز از ویژگی حافظه رم مجازی برخوردار خواهد بود. با این وجود هنوز مشخص نیست که این گوشی در چه گزینه‌هایی وارد بازار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی