ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اولین راه‌پیمایی فضایی فضانوردان چینی در خارج از ایستگاه جدید [تماشا کنید]

فضانوردان ایستگاه فضایی جدید چین امروز اولین راه‌پیمایی فضایی خود را انجام دادند. آن‌ها سه ماه در ایستگاه فضایی «تیانگونگ» حضور خواهند داشت و آغازگر عصری جدید برای ماجراجویی‌های فضایی چین خواهند بود. به گزارش ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

فضانوردان ایستگاه فضایی جدید چین امروز اولین راه‌پیمایی فضایی خود را انجام دادند. آن‌ها سه ماه در ایستگاه فضایی «تیانگونگ» حضور خواهند داشت و آغازگر عصری جدید برای ماجراجویی‌های فضایی چین خواهند بود.

به گزارش تلویزیون ملی چین، فضانوردان این کشور از کابین مرکزی ایستگاه فضایی تیانگونگ خارج شدند و در فضای بی‌کران قرار گرفتند. این سه فضانورد چندی قبل با موشک «لانگ مارچ 2F» و فضاپیمای «شنژو-۱۲» به این ایستگاه فضایی رفتند و قرار است در طولانی‌ترین ماموریت تاریخ ماموریت‌های فضایی چین ایفای نقش کنند.

در راه‌پیمایی فضایی امروز دو فضانورد حضور داشتند: «لیو بومینگ» که با یک بازوی مکانیکی به بخش دیگری از ایستگاه منتقل شد تا عملکرد این بازوی رباتیک را آزمایش کند و «تانگ هانگبو» که خودش قسمتی از بخش بیرونی کابین را طی کرد تا دوربین پانورامای خارج از ماژول «تیان‌هه» را جابه‌جا کند.

تلویزیون ملی چین تصاویری از این فضانوردان را نشان داد که در حال پوشیدن تجهیزات لازم و انجام بررسی‌های سلامتی بودند تا برای راه‌پیمایی فضایی آماده شوند. در ادامه نشان داده شد که فضانوردان درب کابین را باز کردند و از ماژول خارج شدند.

پرتاب اولین ماموریت سرنشین‌دار چین در پنج سال اخیر اهمیت زیادی برای این کشور داشته است. این سه نفر برای رفتن به ایستگاه فضایی تیانگونگ بیش از ۶۰۰۰ ساعت تمرین را پشت سر گذاشته‌اند. چین در نظر دارد که در ادامه سال مجموعا ۱۱ پرتاب انجام دهد. سه مورد از این ماموریت‌ها سرنشین‌دار خواهند بود و دو ماژول آزمایشگاهی را به ایستگاه چین می‌برند.

در حال حاضر علاوه بر بومینگ و هانگبو، شخص سومی به نام «نیه هایشنگ» هم در ایستگاه فضایی تیانگونگ وجود دارد که فرماندهی عملیات را برعهده گرفته است. هایشنگ خلبان نیروی هوایی ارتش آزادی‌بخش چین بوده و تاکنون در دو ماموریت فضایی ایفای نقش کرده است.

تکمیل ایستگاه فضایی تیانگونگ هنوز به چند ماموریت دیگر نیاز دارد و احتمالا حدود ۱۰ سال عمر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • AlirezaNA
    AlirezaNA | ۱۳ تیر ۱۴۰۰

    من خودم از سیاست ها چین متنفرم ولی بعضی ها یه جوری حرف می‌زنند انگار آمریکا اگر در این موقعیت بود آرزو پیشرفتش رو داشتند، یه قانون خیلی معروفی هست در سیاست که میگه هرچیزی که به نفعت هست رو بپذیر، مطمئن باشید هم چین هم آمریکا هم هر کشور دیگه ای اولین چیزی که بعد از پیشرفت در علم میرن دنبالش اسلحه هست! فعلا می‌تونم برای موفقیت و پیشرفت دانش خوشحال باشم ولی مطمئنم که قطعا ازش سو استفاده خواهد شد.
    اصلا بنظرم تو این وضع سیاسی دنیا علم اگه پیشرفت نکنه به نفع همه ست...

  • Mehrdad A.S.H
    Mehrdad A.S.H | ۱۳ تیر ۱۴۰۰

    انسانهایی که از روی حماقت و بدون تحقیق فکر میکنن خطرناکترین هستن ،،، پیشرفت چین در هر زمینه ای جای تحسین داره

  • مهدی
    مهدی | ۱۳ تیر ۱۴۰۰

    برن به درک

    حس تنفری که از چینی ها دارم از هیچ موجود دیگه ای ندارم

    خطرناک ترین موجودات تاریخ بشریت هستند

مطالب پیشنهادی