ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چین دستور به حذف بزرگترین سرویس اشتراک سواری این کشور، Didi از فروشگاه‌های اپ داد

بزرگترین اشتراک سواری چین یعنی Didi جدیدترین قربانی رگولاتورهای این کشور است. «اداره فضای مجازی چین» (CAC) پس از اعلام این موضوع که Didi امنیت سایبری کاربران را به خطر می‌اندازد، دستور به ممنوعیت قرارگیری ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

بزرگترین اشتراک سواری چین یعنی Didi جدیدترین قربانی رگولاتورهای این کشور است. «اداره فضای مجازی چین» (CAC) پس از اعلام این موضوع که Didi امنیت سایبری کاربران را به خطر می‌اندازد، دستور به ممنوعیت قرارگیری برنامه آن در فروشگاه‌های اپلیکیشن مطرح داد.

رگولاتور چین گفته Didi باید از قوانین این کشور پیروی کند و از حفظ امنیت مشتریانش مطمئن شود:

«اپ Didi Chuxing با جمع‌آوری غیرقانونی و استفاده از اطلاعات شخصی، بطور چشمگیری قوانین را زیر پا می‌گذارد.»

این کمپانی در چین ۳۷۷ میلیون کاربر فعال دارد و در بیانیه‌ای گفته که از درخواست‌های دولت پیروی می‌کند. این شرکت برای اعمال تغییرات جهت کسب رضایت رگولاتورها، برنامه‌اش را از فروشگاه‌ها در چین خارج می‌کند و آن را تغییر می‌دهد.

به گفته Didi، مشتریان و رانندگانی که هم اکنون برنامه این سرویس را دانلود کرده‌اند، می‌توانند به استفاده از آن ادامه دهند:

«ما صمیمانه از این بخش بخاطر دستورالعمل‌ها برای عیب‌یابی خطرات Didi تشکر می‌کنیم. ما وضعیت را اصلاح خواهیم کرد و خطرات را کاهش خواهیم داد. همچنین سرویس‌های امن و راحت را به مشتریان ارائه می‌کنیم.»

چین Didi

ممنوعیت دولت چین کمتر از یک هفته پس از عرضه عمومی سهام Didi در بازار سهام نیویورک صورت می‌‌گیرد. این کمپانی پس از علی‌بابا در ۲۰۱۴، تبدیل به بزرگترین شرکت چینی در بورس آمریکا شد.

دو روز پس از حضور در بورس نیویورک، چین ثبت‌نام کاربران جدید در اپ این سرویس را به حالت تعلیق درآورد. این تعلیق برای جلوگیری از افزایش خطرات در دوران بررسی امنیت سایبری این برنامه بود.

ممنوعیت جدید دولت چین نشان از تلاش جدی‌ دولت برای مقابله با Didi دارد، البته این سرویس اشتراک سفر در این زمینه تنها نیست و چین می‌خواهد سخت‌گیری‌هایش در مقابل غول‌های فناوری این کشور را افزایش دهد.

در ماه‌های اخیر چندین شرکت بزرگ فناوری چین با اتهام انحصارگرایی یا استفاده غیرقانونی از اطلاعات کاربران، مورد تحقیقات گسترده قرار گرفته‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی