ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

متاورس
کسب و کار

فروش NFTها در نیمه اول ۲۰۲۱ از مرز ۲.۵ میلیارد دلار گذشت

بازار فروش توکن‌های غیر قابل معاوضه یا NFTها در شش ماهه اول سال جاری میلادی رونق خوبی داشته و فروش بیش از ۲.۵ میلیارد دلار را رقم زده است که افزایش چشمگیری را نسبت به ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

بازار فروش توکن‌های غیر قابل معاوضه یا NFTها در شش ماهه اول سال جاری میلادی رونق خوبی داشته و فروش بیش از ۲.۵ میلیارد دلار را رقم زده است که افزایش چشمگیری را نسبت به فروش ۱۳.۷ میلیون دلاری در مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

تجزیه و تحلیل داده‌های پلتفرم «DappRadar» نشان می‌دهد که بازار توکن‌های غیر قابل معاوضه طی نیمه اول سال ۲۰۲۱ مورد توجه بسیاری قرار داشته و توانسته چنین فروشی را در کارنامه خود ثبت کند.

به گزارش رویترز و با استناد به آمار منتشر شده از سوی موسسه تحلیلی «Dune»، در ماه ژوئن (از ۱۱ خردادماه تا ۱۰ تیر ماه)، توکن‌های NFT توانسته‌‌اند تقریبا فروشی بالغ بر ۱۵۰ میلیون دلار را به ثبت برسانند که رکوردی جدید در این زمینه محسوب می‌شود. این رقم فروش تقریبا هزار درصد بیشتر از رقم فروش آن در تمامی بازارها در نیمه اول سال ۲۰۲۰ بوده است.

فروش NFTها

معمولا خریداران و علاقه‌‌مندان به NFT، مجموعه‌های دیجیتالی را مجموعه‌هایی منحصر به فرد و ارزشمند می‌پندارند و به همین دلیل روی آنها سرمایه گذاری می‌کنند. این افراد بر این باورند که قیمت توکن‌های غیر قابل تعویض افزایش پیدا می‌کند و با همین امید تصمیم به خرید می‌گیرند.

داده‌های وب‌سایت NonFungible.com که تراکنش‌های NFT مبتنی بر بستر اتریوم را جمع آوری می‌کند، نشان می‌دهند از اوایل ماه مارس تقریبا هر هفته در حدود ۱۰ تا ۲۰ هزار خریدار برای NFTها وجود داشته است. پلتفرم مبادلات NFT گزارش می‌دهد که فروش ۱.۳ میلیارد دلار مربوط به همین دوره است. البته حدود ۸ میلیارد دلار NFT‌های مربوط به DeFi محاسبه نشده‌ است.

رویترز خاطرنشان می‌کند که ارقام مربوط به فروش از سیستم عامل‌های تجزیه و تحلیلی مانند DappRadar استخراج شده‌اند که فقط معاملات درون زنجیره‌ای را ردیابی می‌کند. این بدان معنی است که ممکن است برخی معاملات خارج از زنجیره انجام شود که باید رقم آنها را نیز به همین ارقام اضافه کرد.

NFTهای مربوط به ورزش جزو محبوب‌ترین توکن‌های غیر قابل معاوضه بازار هستند. در نیمه اول سال جاری میلادی تقریبا ۳۰۰,۰۰۰ توکن مربوط به ورزش به فروش رسیده، در حالی که این رقم برای مجموعه‌های با محتوای هنری ۱۲۴,۰۰۰ توکن گزارش شده است.

براساس گزارش Cointelegraph، حجم معاملات NFT در ماه ژوئن نسبت به دسامبر سال ۲۰۲۰ در حدود ۲۵ برابر شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی